Najnowszy RPM

Wto, 1 Cze 1999, 18:56:47 CEST

On Tue, 1 Jun 1999, Wojtek Slusarczyk wrote:

> Nie to abym byl konfliktowy czy co ale ....
>
> 1. Wlasnie probuje sie wlasnie zaopatrzec w "odpowiedniego" rpma ...
>
> 2. O kasowaniu ~/.rpmmacros nie ma mowy, ba nawet do /etc/skel
>    trafi ... z tego wzgledu zo to wlasnie tam jes miejsce na roznorodne
>    makra dla uzytkownikow i macros = ~/.rpmmacros
>
> Tak ze powinienes sie zastanowic czy przypdkiem nie trzeba tego zaczac
> uzywac ... bo np dowcipny root na jakies maszynie moze sobie dowolnie
> poustawiac te makra w globalnym katalogu ....

.rpmmacros do /etc/skel ? Oczywiście zakładasz, że każdy użytkownik będzie
budował pakiety, które będzie tylko on używał ?
Wojtek .. idż się prześpi. Masz dzisiaj naprawdę zły dzień.

> Widze, ze dowcip Cie w dalszym ciagu nie opuszcza ...

Wiesz to nie był ani żart ani dowcip. To była próba dotarcia z pewnym
faktem do Twojej świadomości.
W tej chwili mamy tak przyszykowanego rpm-a i rpmmacros i rpmrc systemowe,
że wystarczy, że użytkownik wykona sobie:

$ mkdir -a ~/rpm/{BUILD,RPMS,SOURCES,SPECS,SRPMS}

i już może rozpocząć w tym drzewku budować pakiety. ~/.rpmmacros możesz
potzrebować wtedy kiedy byś chciał zmienić np. pole DISTRIBUTION czy
PACKAGER w każdym pakiecie i ja tak włąśnie ma, że w włąsnym ~/.rpmmacros
mam tylko nadpisanie danych potrzebnych do wypełnienia tego w każdym
pakiecie. Wszystko inne przychodzi z zasobami rpm-a.
Kurcze .. chyba już jaśniej nie jestem w stanie tego wyjaśnić (a już raz
to robiłem) :l

> A ja proponuje abys sprobował ( tak w ramach testu ..)

Tak .. nie raz. Może jestem ślepy ale czy mógłbyś mi wyjaśnić naturę błędu ?
Co jest nie tak w tym, że najpierw wysyłam zawartość /etc/shells na stdout
do tego dopisuję "/bin/ksh" i "/bin/sh", a następnie cały ten strumień
sortuję usuwając powtarzające się linijki przekierowując wynik tego
posortowania do /etc/shells.new po to żeby po wszystkim przenieść to do
pliku /etc/shells ?

> ~$ mv /etc/shells /etc/shell.tmp
> ~$ rpm -Uvh pdksh-*
>
> ... Pamietaj, ze pdksh wprowadza do systemu /bin/sh i jako jeden z
> pierwszych jest rozpakowywany obok filesystemu i setupa ..
>
> A najlepiej by było jak byś jeszcze do tego basha upgradnal, ale nie tego
> co jest w chwili obecnej w CVS'ie tylko tego co byl jeszcze rano ... i tez
> nie tego pdksh-* co poprawilem tylko na wczesniejszym %pre/%post ...
> I moze tak wypdalo by zaczac instalowac pakiety ktore sie robi samemu ?

basha czy pdksh ?

I jeszcze co do basha i tego co napisałem poprzednio, że nie jest głupotą
nie wiedzieć ale jest nie chcieć wiedzieć.
Macin, Artur i ja pytaliśmy się po co statyczny bash. Nie podałeś jasnego
uzasadnienia, a teraz po mimo wszystko wprowadziłeś zmianę. Powiedz gdzie
tu jest sens i logika. Jak można w taki razie pracować w grupie, kiedy
zmiany na jakie wprowadzasz trzeba za każdym razem przeglądać linijka po
linijce nie mogąc założyć że to co wprowadzasz jest poprawne ?