Problemy z glibc 2.1.1?

Grzegorz Grudzinski gsg w mimuw.edu.pl
Czw, 10 Cze 1999, 11:54:57 CEST

[środa, 09 czerwiec 1999], Tomasz Kłoczko napisał(a):

> W manie stoi:
>
>  -n     compare according to string numerical value, imply -b
>
> Niby rzeczywiście porównywane są w tym momencie wartości numeryczne

Czy ktoś mi wyjaśni, do kiedy napis libc jest wartością numeryczną?

Po drugie, od kiedy 2.1.1 jest liczbą? Jaką ma wartość? Jak ma się mieć do
2.1?

Zacytuję mana:

       -n     Compare  according  to  arithmetic value an initial
              numeric string consisting of optional white  space,
              an  optional  -  sign,  and  zero  or  more digits,
              optionally followed by a decimal point and zero  or
              more digits.

No więc napisy libc[cośtam]2.1.1 nijak nie mają się do tej definicji!!!

> i chyba jedynym szczegółem jaki trzeba uwzględnić jest to żeby podczas
> wykonywanai tego sorta znakiem oddzielajacym część całkowitą od resty w
> liczbie był zank "." co ma wymusić włąśnie LC_ALL=C.

To, jak rozumiem, działa. Ale moim zdaniem jest to raczej szczęśliwy zbieg
okoliczności, bo man nie definiuje zachowania 'sort -n' na tego typu
napisach.

> Grzesiek, a jak to dokładniej według Ciebie należałoby porównywać ?

Dla mnie takie rzeczy, jak 2.1.1 to są napisy, i tak też trzeba je
porównywać. Nie zastanawiałem się, czy 'sort -k1,2' jest rozwiązaniem
słusznym, ale:
a) działa
b) jest zgodny z manem

Więc proponowałbym używać, a jeśli ktoś wymyśli jeszcze właściwsze
parametry, to tym lepiej.

Wszystkiego dobrego
-- Grześ

"Nie wiesz, póki nie spróbujesz"