announce: builder

Śro, 2 Cze 1999, 22:05:50 CEST

Powstawał od kilku dni na podstawie tego co zrobił jakiś czas temu Artur,
i co także i ja po części używałem do tego żeby automatyzować budowanie
pakietów. W zasadzie te pierwotne pomysły Artura zostały przepisane w nową
troche chyba bardziej gładką formę (tak mi się wydaje :).

Skrypt nazywa się builder i jest w module SPECS.

Nie jest on jeszcze do końca skończony ale działają już w nim pobieranie
speca i wszystkiego co znim jest skojarzone, a także dalsze budowanie
pakietu. Nie działają jeszcze różne poziomy raportowania różnych
informacji w trakcie działania sktyptu czy logowanie informacji do pliku
ale to w najbliższych dniach zapwne da się wykończyć. Skrypt uruchomiony
bez parametrów pokazuje jakie opcje ma i tu dalszy opis chyba nie jest już
potrzebny. Jakby ktoś miał jakieś pomysły co do jego dalszej rozbudowy to
prosiłbym o uwagi.

Skrypt będzie gółwnym elementem dalszej automatyzacji budowania pakietów.
Na jego bazie będzie robiona grupa komputerów dzięki której można
równolegle budować pakiety od razu na wszystkie platformy. Zresztą taki
mechanizm działa już od dłuższego czasu i w tej chwili wszystkie pakiety
które są w /stable/test/{SRPMS,i586,i686} były właśnie tą metodą budowane.
W ogólnym zarysie działa to tak, że na komputery budujące można pocztą
wysłać zlecenie przebudowania pakietu (podpisane PGP). Osoba wysyłająca
zlecenie przebudowania pakietu zwrotnie otrzymuje informację o tym jak
pakiet sie zbudował. Dzięki lock-owaniu na poziomie procmaila wszystkie
zlecenia budowania są kolejkowane także w danym momencie buduje sie zawsze
jeden pakiet co nie powoduje przeciązenia maszyny na której odbywa się
budowanie. Jak ta procedura ostatecznie się skrystalizuje to informacje o
poprawnym zbudownaiu pakietu będą naipprawdopodobniej wysyłane
automatycznie na jakąś listę dyskusyjną podobnie jak log info z CVS co da
tyle, że momentalnie będzie wiadomo dla wszystkich zainteresowanych jakie
nowe pakiety się pojawiły w postaci wynikowej.

W tej chwili dostęp do tego automatu mam tylko ja .. i tak zapewne będzie
jeszcze przez pewien czas. Ilość ludzi mogących wysłać zlecenie
przebudowania pakietu będzie raczje ściśle ograniczona .. najlepiej żeby w
danym momencie pełne prawa do gadania z tym automatem miały jedna, dwie
osoby. Chodzi o uniknięcie bałaganu. Najprawdopodobnie osoby zajmujące się
konkretnymi pakietami niejako programowo uzyskają dostęp do
przebudowywania konkrenych pakietów czy też grup co powinno wpłynąć na
lepsze rozproszenie i spłaszczenie schematu organizacyjnego
przebudowywania pakietów ale mechanizmy umożliwiające nadanie takich praw
jeszcze trzeba będzie poprostu w tym wszystkim zaimplementować.