GGI

Jacek Konieczny jajcus w zeus.polsl.gliwice.pl
Nie, 20 Cze 1999, 13:11:49 CEST

Cze :-)

Wziąłem się za GGI. Myślę, że GGI powinno być dla grafiki w PLD tym,
czym jest PAM dla autoryzacji. Oczywiście na razie powinniśmy mieć także
svgalib i XFree86, ze względu na brak driverów KGI. Jednak co się da,
powinno być kompilowane z obsługą tylko GGI (jeśli dany pakiet nie traci
przy tym na funkcjonalności). Mam na myśli takie pakiety jak np.
ClanLib.
Co na tym zyskamy:
  - uniezależnienie pakietów od instalacji X11, czy SVGALIB
  - wszystkie pakiety skompilowane z obsługą GGI będą mogły kożystać z
  najróżniejszych mechanizmów wyświetlania grafiki - gry nie będą już
  musiały być w wersji X11 i svgalib
  - przyspieszenie. Np. taki CrystalSpace (inny SDK dla gier) szybciej
  działa w X11 przez GGI niż kożystając z natywnej obsługi

Niestety na razie nie wiele jest pakietów, które będą mogły z tego
skorzystać. Na szczęście jest svgalib4ggi (svgalibwrapper) - który
pozwoli uruchomić przynajmniej część programów z GGI.

W tej chwili robię pakiety GII, GGI i svgalib4ggi. Jeśli nie będzie
sprzeciwów wezmę się, za przerabianie innych pakietów (tych w których
jest sens).
Właściwie, nie wiem, czy jest coś poza ClanLib do przerobienia :-)

Pozdrowienia,
          Jacek

--
!      ,  !            Jacek Konieczny, Gliwice, Poland            !