Propozycje odnosnie QT...

Pią, 19 Mar 1999, 11:12:32 CET

On Fri, 19 Mar 1999, Dariusz Knocinski wrote:
[..]
> Większość programów z Qt rozwija ścieżkę w następujący sposób:
>
> INCDIR+=$(INCDIR) + $(QTDIR)/include
>
> Dlatego przy QTDIR=/usr/X11R6 w programie trzebaby pisać
> takie dziwne zaklęcia:
>
> #include <qt/plik.h>
>
> co nie wszystkim odpowiada. Można oczywiście posiłkować się
> linkami ale przy przejściu do innej dystrybucji czy systemu
> mogą być kłopoty. Osobiście piszę dużo oprogramowania pod Qt
> na Linuksa i QNXa więc nie chciałbym przerabiać programów :)

A jakieś konkretne przykłady ? I czy próbowałeś już z dokładnie takim
rozłożeniem stuffu z qt-devel jakie jest obecnie ? Jeżeli nie to spróbuj.
Z tego co zaglądam w różne źródła to wykrywanie pozycji plików
nagłówkowych od qt jest praktycznie wszedzie takie samo (aclocal.m4).

Ostatnio trochę próbowałem z K* aplikacjami i miałem pliki nagłówkowe
wrzucone w /usr/X11R6/include/X11/qt. Zwykle przy configure pojawiała mi
się linijka w stylu:

checking for Qt... libraries /usr/X11R6/lib, headers /usr/X11R6/include/X11/qt
(przykład wzięty z rozpakowanego naprędce klyxa).

Podstawowy stuff KDE potrafi znaleźć pliki nagłówkowe w
/usr/X11R6/include/X11/qt, a za to w przupadku KDE 1.0 były kłopoty z
/usr/X11R6/include/qt.

No sam nie wiem .. ale narazie nie spotkałem się z programem, który nie
dałby sobie rady z powyższym bez konieczności ustawiania $qtinc czy
podobnych. W przypadku tego co mieliśmy do tej pory nie było zgrzytów ..
chyba żeby ostatnio coś się zmieniało w tej materii.

kloczek
PS. Wogóle na test jest już qt-1.44.