Propozycja do rc-scripts

Pon, 22 Mar 1999, 13:43:43 CET

On Mon, 22 Mar 1999, Rafał Kleger-Rudomin wrote:

> Witam wszystkich! (po raz pierwszy)
>
> Są ludzie którzy noszą dysk z Linuxem.
> (najczęściej dom-praca) i odpalają na różnych komputerach.
> Czy były już jakieś przymiarki aby wprowadzić wsparcie dla takiego
> procederu?
>
> Jeśli nie to proponuję coś takiego:
>
> Ja jakiś czas temu zrobiłem sobie taka przeróbkę w RH - na podstawie nazwy
> wybranego jądra skrypt uruchamiany w rc.sysinit podmienia wybrane
> pliki konfiguracyjne (od fstab po XF86Config), tak że nic więcej nie
> trzeba mieszać.
>
> Jedyny skrypt jaki musiałem zmodyfikować to rc.sysinit - trzeba
> [...]

Tu by trzeba to przemysleć ale wydaje mi się, że tak czy inaczej można
taką funkcjonalność zawrzeć. Trzeba to tylko zrobić przejrzyście z
wykorzystaniem wszystkich możliwości jakie są tu do wykorzystania. Po
pierwsze Trzeba sobie zdać sprawę z tego co i w jakiej kolejności jest
czytane, a także co gdzie jest ustawiane jeśli chodzi o rózne zmienne i
nazwy plików.

Po pierwsze jeśli chodzi o XF86Config to przed przeczytaniem tego pliku
czytany jest plik XF86Config.<hostname>. Pierwsza miożliwość jaka się tu
nasuwa to korzystanie z różnych nazw hosta w różnych miejscach.

Kolejna spraw to zawartość /proc/cmdline. W pliku tym jest min zmienna
BOOT_IMAGE, która jest także wstawiana w środowisko skryptów startowych
rc. Czyli kolejna możliwość to sterowanie przestawianiem paramerów w
zależności od BOOT_IMAGE.

Może możnaby tak zrobić, że w zadeżności od BOOT_IMAGE ustawiać rózne
HOSTNAME, a w zależności od HOSTNAME wczyta się różne XF86Config (?).

Tak czy inaczej trzebaby przewidzieć pewne funcje w rc-scripts, zmienne do
tego, opisać to itd.

Znasz jakieś jeszcze inne możliwości automatycznego uzależniania
konfiguracji od róznych paramerów ?