Propozycja do rc-scripts

Rafał Kleger-Rudomin klakier w pg.gda.pl
Czw, 25 Mar 1999, 14:55:50 CET

On Tue, 23 Mar 1999, Jacek Osiecki wrote:

... ciach...
> Żeby to działało, to na początek /etc/rc.d/rc.sysinit (zaraz za definicją
> PATH) wrzuciłem:
>
> # Run Multiconfig
>
> echo "Remounting root filesystem in read-write mode."
> mount -n -o remount,rw /
>
> # to było konieczne, żeby dało się załadować moduły kart sieciowych
> mount proc /proc -t proc
>
> /etc/rc.d/multiconfig/runconfig
>
> echo "Remounting root filesystem in read-only mode."
> mount -n -o remount,ro /

Co robi runconfig? Czy dobrze rozumiem że grzebie na dysku przed jego
sprawdzeniem?

> # Multiconfig section ends here
>
> Gdy już jest ustalona konfiguracja, to kasowane są wszystkie pliki
> konfiguracyjne z listy PLIKI, a na ich miejsce pojawiają się hardlinki (mam
> wszystko na jednej partycji) do ich odpowiedników w
> /etc/rc.d/multiconfig/konfig.(nazwa).

Hmm.. rozwiązanie dla dystrybucji powinno być bardzie ogólne. (tzn nie
powinniśmy zakładać że wszystko będzie na jednej partycji)

> Jak widać, nie. Swoją drogą, nie przypuszczałem że więcej osób się czymś
> takim zajmuje. Jednak myślę, że takie coś powinno być dostępne raczej w
> postacji dodatkowego pakietu (w sumie niezbyt skomplikowanego)...

tak to jest właśnie rozważane

Według mnie w tej chwili nie jest najważniejszy kształt tego pakietu, ale
to jak bardzo trzeba zmodyfikować rc.sysconfig, tzn trzeba tam wbudować
odpowiednie wywołania i puścić go do testowanie żeby sprawdzić czy zmiany
nie będą przeszkadzać w pracy "zwykłym systemom"

Jeśli chodzi o owe zmiany w rc.sysconfig to wydaje mi się że proponowane
przez Ciebie przemountowania w tą i z powrotem raczej nie powinny
występować.
Ja w każdym razie zrobiłem to inaczej i jak się sprężę to swój projekt
rc.sysconfig na jutro przygotuję, żeby był punkt odniesienia do dalszej
dyskusji.

Pozdrawiam

Rafał Kleger-Rudomin