Wynik porównania kodu asm ldconfig

Czw, 25 Mar 1999, 20:29:11 CET

On Thu, 25 Mar 1999, Tomasz Kłoczko wrote:

> No raczej nic z tego nie wyszło. Różnice są ale polegają one na innym
> umiejscawianiu rozkazów typu popl, pushl, xor, leal. Czasami dany np.
> pushl jest wcześniej czasami późnien (przed jakimś lub po jkimś movl).
> Wygląda na to, że nie ma to znaczenia, a ma takowe tylko przy pracy tego
> kodu na jednym bądź drugim typie procesora (prawdopodobnie chodzi o
> optymalizacje przetwarzania rozkazów w równoległych rurach).

Tutaj wygląda na to, że ten sam kompilator używany na różnych maszynkach z
tymi samymi opcjami generuje inny kod (owo przestawianie kolejności
rozkazów). Wygląda to tak jakby kompilator reagował na architektórę
maszynki na jakiej jest uruchamiany (bez sensu .. przecież to uniemożliwia
wszelką kroskompilację). Jeżeli już to to jet już pierwszy błąd.

> Kolejna próba jaką teraz chciałbym wykonać będzie polegac na wygenerowaniu
> kodu trzech wadliwych pakietów (egcs, glibc, ldconfig) na opcjach
> optymalizacji dokładnie takich samych jak w rh/RH czyli -O2 -m486
> -fno-strength-reduce.
> Jeżeli to nie pomoże to dalej będę zakładał, że byćmoże bład tkwi jednak w
> glibc i spróbuję wygenerować wersję glibc która jest w rh/RH 5.9.

Tą drogę w świetle powyższego zarzucam. Właśnie rekompiluję kernel pod
procek 488 czyli idę drogą jaką sugeruje Marcin (mam okazję do restartu i
przejścia na 2.2.4). Zobaczymy czy już sama rekompilacja kerenela i
wystartowanie na nowej binarce inaczej kompilowanej coś tu zmienią czy
trzeba będzie jeszcze rekompilować resztę rzeczy.

Wnioskiem (już) z tego zamieszania jest najprawdopodobniej to, że obecnie
nie należy ustawiać procka lepszego niż 486 przy kompilacji jądra o ile
zamierza się przenosić kod między maszynkami. Zobaczymy co będzie dalej.

Tak czy inaczej musimy doprowadzić do sytuacji w której znamy warunki
wytworzenia powtarzalnego śrosowiska do developmentu. Tak długo jak tego
nie osiągniemy będziemy poruszać się poomacku.