listy pocztowe

Pią, 26 Mar 1999, 20:42:03 CET

On Fri, 26 Mar 1999, Bartek Rozkrut wrote:
[..]
> Ostatnio miałem taki numer, że "dowcipnisie" (tak to określił dyrektor)
> wysłali kilkanaście tysięcy postów na nieistniejący adres friko...
> No i dostałem te kilkanaście tysięcy zwrotów... syslog zapychał procka jak
> szalony - a qmail sobie spokojnie, nawet go w topie nie było widać...
> (1 post miał 150 kb ;)

Wiesz jakie jest lekarstwo na takie rzeczy ?
Synchronizacja asynchroniczna logów na dysk lokalny i dodatkowo puszczanie
logów na maszynkę obok. Pierwsze po to żeby w  razie czego za fdaleko nei
sięgać żeby przeglądać logi, drugie po to żeby mieć w razie czego w miarę
komopletne logi w sytuacjach przeciązenia czy padó przy których gdyby
bykłoby tylko pierwsze powodować mogłoby to duże dziury w logach.

Zrzucanie asynchroniczne bufora sysloga na dysk (bez sync przy każdym
odebranym wpisie, bo to te synce tak mocno dławią maszynkę) osiąga się
dodając "-" przed nazwą pliku w syslog.conf (mozna poczytać o tym w
manie).

Po czymś takim maszyka staje się cicha jak trusia :)
Rzecz niezastąpiona przy pełnym logowaniu ruchu z firewaalla.