M$ vs. PLD ? ;)

Nie, 28 Mar 1999, 17:46:25 CEST

On Fri, 26 Mar 1999, Marcin Dalecki wrote:

> Szanowne grono deweloperów zbytnio nie wie o co w tym chodzi.
>
> Co się tyczy wydajności X11, to mi chodzi tak naprawdę od dawna już
> następujący
> pomysł po głowie:
[..]
Marcin to co opisujesz jest ciekawe. Niemniej w tej chwili chyba nie
jesteśmy w tej chwili w stanie udzwignąć jeszcze stopnia skomplikowania
takiego projektu. Może za jakiś czas (po wypuszczeniu pierwszej chodzącej
wersji dystrybucji). Sam zastanawiam się czy by się nie włączyć do devel
zespołu XFree więc moze w międzyczasie mój osobisty poziom wiedzy wzrośnie
na tyle, że będę przynajmniej lepiej orientował się o co Ci tak naprawdę
chodzi ;)

Tak czy inaczej jeśli chodzi o Xy to jak na razie byłbym bardziej
zainteresowany tym o czym kiedyś w rozmowie jak byłeś w Wawie napomknąłeś.
Z tego co pamiętam i o ile dobrze ztrozumiełem to mówiłeś wtedy o tym, że
jeżeli skompilować kernel bez supportu do tcp i uruchomiź Xy to te wtedy
wykorzystują czyste unix sockets zamiast tcp (to był min powód wysyłania
przez Ciebie kilka razy na kernel-list patch do obsługi modułow, które
usuwały powiązanie obsługi modułów od obsługi tcp .. żeby użycie modułów
nie determinowało automatycznie wkompilowywania tcp w kernel). Przy takiej
kombinacji Xy dostawały ponoć odczuwalnego kopa. Z tego co mówiłeś i o ile
dobrze to zapamiętałem chodziło o to, że jeżeli przy inicjacji Xów
zostanie wykryta obecność obsługi tcp to do komunikacji między serwerem, a
klientem wykorzystywane jest zawsze tcp. Nasuwa mi się tu pewien pomysł na
przyśpieszenie Xów o ile dobrze to rozumiem. Chodzi o to, że może dałoby
się jakoś dodać taką poprawkę przy której o ile klient i serwer są na tej
samej maszynie to między mnimi jest wykorzystywana szybszy sposób
łączenia, a mianowicie przez unix sockets, a w każdym innym przypadku i o
ile system wspomaga tcp komunikacja odbywałaby się klasycznie.

Jeżeli możesz to prosiłbym o zweryfikoewanie powyższego i o ile uważsz ten
kierunek za sensowny to podaj proszę okolice źródeł w XFree, którym
należałoby się przyjrzeć dokładniej żeby taką modyfikację zmontować.