gdzie źródla rc-scripts?

Śro, 31 Mar 1999, 20:29:13 CEST

On Wed, 31 Mar 1999, Grzegorz Stanislawski wrote:

> W cvs'ie ;-)
> Jako osobny pakiet "rc-scripts"

W test leży w tej chwili gotowiec wersji 0.0.3 i jest to w tej chwili to
samo co w CVS.

> W ftp mialo sie pojawic po "potestowaniu" ostatniej wersji, poniewaz nie
> bylo zadnych uwag mozna by bo tam wrzucic (tak wogole to ostatnio
> incoming nie dzialal na ftp.ps.pl, przynajmniej mi). Niech ktos to wrzuci
> bo w weekend chce zaczac commitowac nowe skrypty do ipv6. (te co
> proponowalem, chyba ze sa jakies przeciwskazania)

Właśnie gadamy o tym na #pld.
Oto jak wygląda ogólny pklan i kilka rzeczy które próbujemy nakreślić dla
uzyskania nowej formy (ponioższe należy traktowaź jako szkielet do
wypełnienia i rzecz do dalszej dyskusji)

1) Wszystkie interfejjsy są opisywane w plikach ifcfg-<dev>-*

2) To co jest po ifcfg-<dev>- w nazwie pliku jest nieistotne i tutaj
   każdy może sobie nadawać nazwy jakie chce (np.
   ifcfg-eth0-tunel_do_babci)

3) W plikach opisujących interfejsy są zmienne:
   PROTOCOL=[ipv4|ipx|ipv4]
   IS_TUNEL=[yes|no]

4) Interfejsy z IS_TUNEL=no są podnoszone jako pierwsze

5) Przy kombinacji PROTOCOL=ipv4 i IS_TUNEL=no mamy to co jest w skryptach
   RH.

6) Przy PROTOCOL=ipv6 i IS_TUNEL=no w pliku opisującym międzymordzie mogą
   być zmienne:
   DEVICE, IPADDR, NETMASK, NETWORK, ONBOOT

7) przy PROTOCOL=ipv6 w pliku opisującym międzymordzie moze być:
   LOCALIP, REMONTEIP, TTL, REALDEV, TOS, ONBOOT

8) może być kilka plików PROTOCOL=ipv6 i IS_TUNEL=[yes|no] i tym samym
   DEVICE (np. DEVICE=eth0)

Powysze dawałoby możliwość łatwego uzupełnienia obrazu o robienie tuneli
wmiędzy wszystkimi trzena rodzjami międzymordzi. Uzupełnić by trzeba opis
ipx, a także inne nie wymienione rzeczy (króre zostały pominięte).

Kwestie do rostrzygnięcia to:
- routing statyczny i jego opis.

W trakcie dyskusji także padła propozycja żeby kierowaźć się w większym
stopniu nazwą plików w celu rozróżniania rodzajów interfejsów, co
zmniejszałoby ilość otwarć plików i ich analizy.

Aliasy międzymordzi moznaby rozwiązać podobnie jak to byłoby do tej pory.

> Tomku: Czy moglibysmy sobie darowac rozpisywanie sie w %changelog'u?
> wszystko i tak jest w cvs'ie, a jak utrzyma sie to dalej to za pol roku
> znowu 2/3 speca to bedzie %changelog.

Nadmiar opisów nie szkodzi. Zawsze można go ciąć. Lepiej chyba więcej niż
mniej ale postaram się żeby było on bardziej treściwy i zawierał tylko to
co potrzeba.

> PS: Dla odmiany chetnie bym sie przygladnal instalatorowi, czemu nie ma
> nic w cvs'ie?

Włąśnie trwają przymiarki do wrzucenia pierwszych ważniejszych rzeczy.
Cierpliwości. Wszystko ma swoje miejsce i czas ;)