postfix

Bartek Rozkrut madey w viii-lo.krakow.pl
Pon, 1 Mar 1999, 17:08:06 CET

On Sun, Feb 28, 1999 at 07:39:00PM +0100, Grzegorz Stanislawski wrote:
>  Nie rozumiem. Jaki mamy zysk czasowy w przypadku gdy mta musi otworzyc
> /home z 9000 katalogow, wyszukac wlasciwego katalogu luser, otworzyc go i
?!?!?!!?!?!
/home z 9000 katalogów ?
To współczuje userom...
Ja przy 400 userach wprowadzam dzielenie home'a na grupy - np. teachers,
absolwenci itp.
Nie wyobrażam sobie tak olbrzymiego /home ...

> otszukac w nim Mailbox a otowrzyc /var/spool/mail i odszukac w nim
> najgorszym przypadku sposrod 9000 plik luser.
> Zeby bylo jasno, mam gdzies jak sie procesor przy tym nameczy - do tego
> sluzy, zas trzymanie 9000 katalogow w tylko z powodu takiego zeby byl w
> nim Mailbox nie podoba mi sie wogole. (na same katalogi schodzi mi 4.5M)
Czy 4.5 MB to dużo ? Jak na serwer z 9000 userów to raczej baaaardzo mało..

> Zgoda. Tu masz racje. Tymniemniej poszczegolne pliki sa juz zapisywalne
> przez wlasciciela i grupe mail. i IMHO to wystarcza, czy ktos sie
> kiedykolwiek wlamal kozystajac z tego?
Przepraszam... mając prawa drwxrwxrwt mogę Ci tak namieszać że się nie
pozbierasz przez pewien czas... Co byś powiedział na małego DOS'a poprzez
założenie 999999 plików ? Twoje MTA lub procmail chodziłyby tak wolno że
szkoda gadać... druga rzecz - jak nie masz quoty na /var/spool/mail to mogę
założyć spoory pliczek(cat /dev/random > ./joke) i zapchać Ci partycję z
mailem - rezulatat - tysiące wkurzonych userów... którym odbiło pocztę...
Oczywiście zaraz mi skasujesz konto, podasz na policję itp... a co jeśli hasło
mam ze sniffu? Tu się zaczynają problemy... nie wykryjesz sprawcy a wyżywać
się na bogu winnym luserze nie ma co...
(a propo praw drwxrwxrwt - takie są w większości popularnych dystrybucji by
defualt)

Sorry za ton - ale nie potrafię zrozumieć co tak wszystkich trzyma przy
sendmailopodobnych MTA...
Według mnie Qmail naprawdę jest dobry i warto go używać - przykład ? -
www.hotmail.com - mają spoooro kont i używają Qmaila

--
e-mail   : madey w viii-lo.krakow.pl , madey w dione.ids.pl