Błąd w glibc?

Jacek Osiecki joshua2 w ciapek.uci.agh.edu.pl
Wto, 2 Mar 1999, 13:49:10 CET

Witam!

Znalazłem coś, co mi się raczej nie podoba...

Mam PLD zainstalowane od zera. Czyli standardowo glibc-2.1-3d i gtk+ oraz
glib w wersjach 1.1.15.

Jest sobie programik w gtk+. No i jest jego fragment:

ev=gdk_event_get();                /* wait for event */
fprintf(stderr,"MARK 1\n");
if (ev->type == ev->type) fprintf(stderr,"test 1 OK\n");
if (ev->type == GDK_KEY_PRESS) fprintf(stderr,"test 2 OK\n");
fprintf(stderr,"MARK 2\n");

Po skompilowaniu, program działa tak:

MARK 1
test 1 OK
Naruszenie ochrony pamięci (core dumped)

Powiedziałbym, że dosyć dziwne...

Dalej: co mówi gdb ./a.out core

[...]
Program terminated with signal 11, Naruszenie ochrony pamięci.
[...]
#0  0x804b57f in jump2image ()
(gdb) bt
#0  0x804b57f in jump2image ()
#1  0x113 in ?? ()
#2  0x4025ebac in __libc_start_main ()
#3  0xe8 in ?? ()
(gdb)

No to by było na tyle. Dalej się poddaję i nic nie poradzę :(

P.S. To samo działo się, gdy w ramach testu zrobiłem upgrade do glib/gtk+ do
1.2, oraz imlib-1.9.3.
Gdy próbowałem zrobić upgrade glibc i glibc-devel do dostępnych na
ftp.task.gda.pl/pub/linux/PLD/stable/i386 glibc-2.1-4, to zaczęły się dziać
jaja nie z tej ziemi :( Co drugi programik dawał komunikat "Błędna
instrukcja" (czy może "nieprawidłowa"), a ten programik w gtk+ w ogóle nie
chciał się skompilować (pod koniec kompilacji ten sam komunikat "błędna
instrukcja").

P.S. Czy te pakiety (glibc-2.1-4, gtk+-1.2*, glib-1.2*, nowe ncurses joe
     itd.) są dla ludzi (do instalowania na PLD), czy może jest to tylko
     jakiś katalog z testowymi wersjami dla ryzykantów?

Pozdrawiam,
--
|            Jacek Osiecki               Kraków, tel. (012)-645 57 87       |
|mailto:joshua2 w linux.uci.agh.edu.pl     http://dwd.interkom.pl/joshua/     |