przemyslenia

Grzegorz Stanislawski stangrze w open.net.pl
Śro, 3 Mar 1999, 02:04:51 CET

Witam.

 Po krotce wrazenia z instalowania pld od zera.

 Zauwazylem ze util-linux ma w requires /bin/tcsh.
 IMHO skrypty /usr/lib/getopt/*.tcsh mozna swobodnie wywalic, przynajmniej
pad katem basesystemu.
 W sumie mala pociecha zwazywszy, ze csh jest wymagane przez perla a ten
skolei przez groffa i procps. No i zawsze ktos (kloczek? ;-) moze
powiedziec ze lubi csh i ze ma byc.
 Dziwi mnie cracklib w base, wiem ze wymaga go pam, ale moze dalo by sie
to jakos rozwiazac biorac pod uwage pojawiajacy sie czesto placz o
koniecznosc wymyslania trudnych hasel. (w kontekscie domowych maszyn,
gdzie cracklib przed niczym nie zabezpiecza).
 Podobnie z pakietem words zwlaszcza ze "no package requires words"
to samo z bc, texinfo i paroma innymi.
 Wracajac do prela. Nie jestem przekonany czy jest on az tak istotny zeby
byl w base. Wiem ze znowu wywolalem wojne. W RH jakos sobie z tym poradzili.

 Kiedys byla dyskusja o tym zeby base byl jak najmniejszy. Nie pamietam,
do jakich wnoiskow wtedy doszlo, jednak mozna by troche base odchudzic.
70M to jednak ciut za duzo.

 Niezabardzo widze sens istnienia basesystem.rpm, chyba ze uzyjemy go do
profilowania instalacji: basesystem-home, basesystem-host,
basesystem-cokolwiek wszystkie majace w provides basesystem a w requires
to co potrzeba.
 Program instalacyjny moglby wyszukac takie pakiety, zapytac o profil
instalacji, zbudowac sobie na ich podstawie liste tego co ma zainstalowac
i zainstalowac to wszystko.
 Takie rozwiazanie oczywicie mozna rozszerzac na inne tematy, np MTA.
Ktorys (wszystkie) basesystemy beda wymagaly MTA i bedzie zestaw pakietow
np MTA-{sendmail|qmail|zmailer} ktore beda dostrarczaly w provides MTA a w
requires beda mialy odpowiednie mta i te pakiety ktore za przygotowane
pod ich katem lub z nimi dzialaja.

Grzegorz Stanislawski
Open-Net / PKFL