propozycje

Arkadiusz Miśkiewicz misiek w zsz2.starachowice.pl
Śro, 3 Mar 1999, 10:55:42 CET

Ostatnio zrobiłem sobie w domu rm -rf PLD i .... zainstalowałem SuSE 6.0
(tymczasowo oczywiście ... w czwartek lub sobotę wracam do PLD).

Z bardziej interesujących rzeczy:
1) automagiczne wyszukuje i usuwa/nie usuwa stare pliki "core":
DELETE_OLD_CORE=no
MAX_DAYS_FOR_CORE=7
odpowiedni skrypt wyszukujący jest odpalany z cron'a ... myślę że warto
u nas zrobić coś podobnego .. (zajmę się tym)

2) są sobie pliczki:
/etc/permissions           /etc/permissions.paranoid
/etc/permissions.easy      /etc/permissions.secure
/etc/permissions.local
które zawierają odpowidnie ustawienia o uprawnieniach na plikach np.
/root                                  root.root         711
/tmp                                   root.root        1777
/tmp/.X11-unix                         root.root        1777
/bin/mount                             root.root        4755
/bin/ping                              root.root        4755
itd...
mamy też konfigurację:
CHECK_PERMISSIONS=USTAWIENIE
gdzie USTAWIENIE to albo "no", "set" albo "warn".
no - wyłącza sprawdzanie, set - nakazuje skryptowi skorygowanie
uprawnien, warn - ostrzeżonko (prawdopodobnie mailem do dr00ta)
Mamy też zmienną:
PERMISSION_SECURITY="easy local"
w której "easy" i "local" to rozszerzenia lokalnych plików konfiguracyjnych
z permissions'ami czyli permissions.easy, permissions.local.

3) kopia bazy rpma ... imho przydatna rzecz (choć mi nie była
jeszcze potrzebna kopia):
tu trzymamy backupy ...
RPMDB_BACKUP_DIR=/var/adm/backup/rpmdb
tyle backupów maxymalnie ...
MAX_RPMDB_BACKUPS=5

4) drobiazg ale ...
CWD_IN_ROOT_PATH="no"
czyli czy chcemy mieć katalog "." w $PATH

5) u nas isapnp jest włączona na stałe i nie da jej się wyłączyć
chyba, że przez rm /etc/isapnp/isapnp.conf. Warto dodać:
START_ISAPNP=yes

6) jak wiadomo niektóre progsy perlowe wykorzystują sobie
pliki *.ph wygenerowane przez h2ph z *.h. W SuSE mamy:
GENERATE_PERL_SYSTEM_INCLUDES="yes"
pewnie robi: cd /usr/include; h2ph sys/* asm/*
jak wynika z opisu wykrywa sobie czy zmieniły się includesy dla jajka
czy są stare ...

7) To zainteresuje Tomka:
# SuSEconfig.wm can create a .fvwm2rc, .fvwmrc, .bowmanrc, .fvwm2rc95,
# .steprc, .mwmrc, .ctwmrc, depending on the installed packages. If
# you want your systemwide wm config files to be updated after install
# / removal of packages set SUSEWM_UPDATE to "yes", otherwise to "no"
#
SUSEWM_UPDATE="yes"

Uwagi mile widziane ... jeśli nie będzie żadnych _nie_
to zacznę powoli wprowadzać powyższe ...
Plikiem konfiguracyjnym będzie /etc/sysconfig/system ...

--
\  _  \ \  \   \    \   arkadiusz miśkiewicz http://www.misiek.eu.org/
/__/    /____/ /____/     misiek w pld.org.pl              cron w irc.pl
http://www.pld.org.pl/         *polish linux distribution team*