Re: lynx - zastrzeżenia

Jacek Osiecki joshua2 w ciapek.uci.agh.edu.pl
Pią, 5 Mar 1999, 16:46:11 CET

On Fri, 5 Mar 1999, Artur Frysiak wrote:

> [...opis sytuacji z no_root.patch...]

> Patch nie pozwalający korzystać z lynx'a root'owi został założony na sugestie
> Wojtka i z Tomka poparciem (Thread Plomba na sosne).
> Dlaczego lynx jest niebezpieczny? IMHO ponieważ pozwala na uruchamianie
> lokalnych programów ze zdalnych stron. Właściwie to już nie pozwala ponieważ
> wyłączyłem te opcje podczas kompilacji.
> Jeśli uważacie że patch jest nie potrzebny to zostanie usunięty.

Myślę, że ważne jest co innego: nie jest istotne, czy lynx jako taki jest
bezpieczny/niebezpieczny. Chodzi o to, żeby luser po zainstalowaniu systemu
nie pracował jako root. Jak mu nie będzie działać pine ani lynx (czemu mutt
jeszcze działa? :), to może się wkurzy i stworzy konto jakieśtam :)

Zastanawiam się, co by zrobić żeby jeszcze bardziej nakłonić do rezygnacji z
pracy na koncie root. Obawiam się, że niedziałające X-y mogą być zbyt
drastycznym posunięciem... :)

Pozdrawiam,
--
|            Jacek Osiecki               Kraków, tel. (012)-645 57 87       |
|mailto:joshua2 w linux.uci.agh.edu.pl     http://dwd.interkom.pl/joshua/     |