Re: lynx - zastrzeżenia

Pią, 5 Mar 1999, 18:16:14 CET

On Fri, 5 Mar 1999, Jacek Osiecki wrote:

> Myślę, że ważne jest co innego: nie jest istotne, czy lynx jako taki jest
> bezpieczny/niebezpieczny. Chodzi o to, żeby luser po zainstalowaniu systemu
> nie pracował jako root. Jak mu nie będzie działać pine ani lynx (czemu mutt
> jeszcze działa? :), to może się wkurzy i stworzy konto jakieśtam :)
>
> Zastanawiam się, co by zrobić żeby jeszcze bardziej nakłonić do rezygnacji z
> pracy na koncie root. Obawiam się, że niedziałające X-y mogą być zbyt
> drastycznym posunięciem... :)

Panowie nie traktujcie ludzi jak przygłupów. Zakładam, że jestem
poczatkujący i co kawałek widze jakiś głupi komunikat "this toy is not for
root". Pierwsze pytanie jakie sobie w tym momencie zadaję to "a niby
dlaczego ?" i oczywiście nie mam tu najmniejszej odpowiedzi, bo ktoś za
mnie zdecydował, że tak bedzie mi lepiej.

Uważam, że należy tłumaczeć, a nie walić po paluchach. Wypisanie
komunikatu nawet na pół ekranu czy też cały i zatrzymanie pracy priogramu
po to zeby można było sobie to przeczytac to jest włąsciwa droga, a w
sytuacji rzeczywistej potrzeby wogóle będzie możliwość jednak wykonania
czegoś.

Wypisanie (sorki) głupgowatego komunikatu "this toy is not for root" to
jest chowanie głowy w piasek. Nie ukrywajmy, że lynx, pine, mutt czy nawet
irc w rękach osoby która wie co robi użyte nawet z roota nie są
niebezpieczne .. wszystko tak długo jak osoba wie co te programy robią i
na co przy ich używaniu należy uważać.