Requires:

Ziemek Borowski ziembor w FAQ-bot.ZiemBor.Waw.PL
Nie, 7 Mar 1999, 12:01:05 CET

Zajmuję się ostatnio dostosowaniem mipsowatego Cobalta
do potrzeb klienta. Nie to bym przenosił całe PLD na MIPSa (choć
może jak pogadam z JWRem i pożyczy maszynki to to zrobię ;-)
ale trochę programów wziąłem z PLD-devel...
Trafiło się kilka kwiatków. Jednym z nich jest nadmiarowe  Requires:.
Cobalt jest przeznaczony do pracy jako serwer.
Jednyną konsolę jaką udostępnia jest 2*20 znaków LCD.
Xów z założenia nie ma. Administracja przez telnet (właśnie kompiluję
najnowsze SSH) i WWW (tutaj ,,pełen odlot'', ale po normalnym HTTP).
I wychodzą kwiatki zakładające konieczość istnienia bibliotek np. Xowych
lub podobnych. np. mtr potrzebuje (Requires:) glib-a. Przy rekompilacji bez
obecności tej  biblioteki w systemie jest to nieprawda...
I kilka podobnych przykładów.

Ja rozumiem że rpm ma wadę w postaci nie pisania nazw pakietów jakich
potrzebuje, a jedynie bibliotek... Ale może należaloby pod tym kątem
zmienić rpma nie budować nadmiarowe spece?

--
Ziemek Borowski ZB137-RIPE http://faq-bot.ziembor.waw.pl/zmb/