PLD CVS: SPECS wojtek

Marcin Dalecki dalecki w cs.net.pl
Nie, 7 Mar 1999, 22:21:42 CET

Wojciech Slusarczyk wrote:

> Nie ladnie, bardzo nie ladnie ...

> Zauwaz ze jak jest kwestia sporna do do tej pory sie ludzie wypowiadali
> na dany temat a potem jezeli sprawa stala juz na ostrzu noza bylo
> glosowanie w ktorym kazdy sie "wypowiadal" ...

Pozwolê sobie na drobn± uwagê natury filozoficznej/logicznej: Proszê mi
powiedzieæ dlaczego niby wynik jakiego¶ tam g³osowania mia³by byæ w
jakiejkolwiek
sprawie decyzj± racjonaln±? Nie ma takiego metody wnioskowania jak:

	"Podstawienia/odrywania -- nie dzia³aj±, no to mo¿e
	Panowie g³osujemy, czy dane twierdzenie zosta³o udowdonione?"

albo ja na logice (tej prawdziwej, a nie filozoficznej) spa³em...

G³osowanie jest jedynie do¶æ nieudolnym sposobem minimalizacji
niezadowolenia
spo³eczeñstwa w "demokracjach". A i tak niemal wszystkie opieraj± siê na
delegacji kompetencji decyzyjnych po g³osowaniu na pewnien okre¶lony
niezmienny
czas. A te które próbowa³y inaczej (patrz: "liberum veto"), to jak
skoñczy³y to
wszyscy dok³adnie choæby z w³asnej histori wiemy.

W kwestiach technicznych g³osowanie jest chyba najg³upsz± metod±
podejmowania
decyzji, jak± mo¿na sobie wyobraziæ. Zwykle przecie¿ g³osuj±cy nie
bardzo wiedz±
o czym g³osuj± a ci którzy wiedz± s± nieliczni. Proszê sobie wyobraziæ
konstrukcjê
no np. samochodu, która by by³a wynikiem g³osowania. By³oby to
powi±zanie
samochodu osobowego, ciê¿arowego, terenowego, czo³gu, koparki, limuzyny
rz±dowej, dzwigu itp. w stosownych proporcajch do ogólnych potrzeb. W
sumie nie by³aby to
ani porz±dna koparka, samochód osobowy ani nic...

Ponadto: Dlaczego niby nie mia³by byæ mo¿liwo¶ci ( w pewnej przysz³osci
)
wypalenia p³ytki z PLD? A niby czemu nie? Co to w koñcu za filozofia?
Ja widzê zapotrzebownia na dystrybucjê obejmujac± "rynek" ¦rodkowo
Europejski, bo bardzo w±tpiê, ¿e Amerykanom (ReadHat), czy Niemcom(SuSE)
uda siê choæby odpowiednie adaptacje jêzykowe konsekwentnie
przeprowadziæ.
To nie przypadek, ¿e SuSE jest *najpopularniejsz±* dystrybucj± w
Niemczech
Pacific Hi Tech w Japoni itd...(no w³a¶ciwie nie itd. tylko koniec.)

--Marcin