PLD CVS: SPECS wojtek

Arkadiusz Miśkiewicz misiek w zsz2.starachowice.pl
Pon, 8 Mar 1999, 13:10:53 CET

[niedziela, 07 marzec 1999], Marcin Dalecki napisał(a):

> Pozwolę sobie na drobną uwagę natury filozoficznej/logicznej: Proszę mi
> powiedzieć dlaczego niby wynik jakiegoś tam głosowania miałby być w
> jakiejkolwiek
> sprawie decyzją racjonalną?
Nie chodzi o bezmyślne głosowanie typu za/przeciw ale głosowanie, w którym
każdy głos musi być poparty jakimiś argumentami (i najlepiej by argumenty te
były sensowne).

> [...]
> podejmowania
> decyzji, jaką można sobie wyobrazić. Zwykle przecież głosujący nie
> bardzo wiedzą
> o czym głosują a ci którzy wiedzą są nieliczni. Proszę sobie wyobrazić
> konstrukcję
> no np. samochodu, która by była wynikiem głosowania. Byłoby to
> powiązanie
> samochodu osobowego, ciężarowego, terenowego, czołgu, koparki, limuzyny
> rządowej, dzwigu itp. w stosownych proporcajch do ogólnych potrzeb. W
> sumie nie byłaby to
> ani porządna koparka, samochód osobowy ani nic...
A wyobraź sobie że jeden gość wymyśla np. że samochód ma mieć napęd ręczny
zamiast silnika spalinowego i nie ma możliwości żadnego przetłumaczenia
"gościowi", że silnik byłby lepszy. Gdyby w głosowaniu wypowiadali się tylko
Ci co wiedzą co mówią i umieją poprzeć swój głos odpowiednimi argumentami było
by znacznie lepiej niż dyktatura pojedyńczej osoby.

> [...]
> )
> wypalenia płytki z PLD? A niby czemu nie? Co to w końcu za filozofia?
> Ja widzę zapotrzebownia na dystrybucję obejmujacą "rynek" Środkowo
> Europejski, bo bardzo wątpię, że Amerykanom (ReadHat), czy Niemcom(SuSE)
> uda się choćby odpowiednie adaptacje językowe konsekwentnie
> przeprowadzić.
> To nie przypadek, że SuSE jest *najpopularniejszą* dystrybucją w
> Niemczech
> Pacific Hi Tech w Japoni itd...(no właściwie nie itd. tylko koniec.)
A kto powiedział że nie będzie takiej możliwości (coś przeoczyłem) ?

--
\  _  \\  \  \    \   arkadiusz miśkiewicz     http://www.misiek.eu.org/
/__/   /____//____/  http://www.pld.org.pl/ *polish linux distribution team*