inetd.d

Marcin Korzonek mkorz w shadow.eu.org
Pon, 8 Mar 1999, 22:58:41 CET

[niedziela, 07 marzec 1999], Marek Obuchowicz napisał:

> Czy może mi ktoś podesłać listę pól dla tcpserver/xinetd i innych
> odpowieników do umieszczenia w /etc/inetd.d?

To raczej trzeba by publicznie ustalić. Ja mam prawie gotowego
tcpserver-a (tzn. cały pakiet ucspi) i czekam tylko na ,,zamrożenie''
formatu plików w inetd.
Szybki rzut oka na opcje sugerowałby np. coś takiego:

* program do wywołania
* parametry wywoływanego programu
* maksymalna liczba jednoczesnych połączeń
* nazwa pliku bazy z opisanymi zasadami dostępu
* uid i gid z jakimi powinien chodzić daemon. Chyba lepiej by było
  stosować w plikach z /etc/inet.d/ nazwy użytkowników i grup, a przy
  startowaniu tcpserver-a dokonywać konwersji. Łatwiej się uniknie
  pomyłki.
* poziom głośności ;) -- quiet, normal, verbose (byż może zbędne)
* timeout (po którym połączenie jest zawieszane)
* opcje dodatkowe, specyficzne tylko dla tcpservera

o xinetd nic nie wiem.

Pozdrawiam
--
   Marcin Korzonek