PLD CVS: SPECS wojtek

Grzegorz Stanislawski stangrze w open.net.pl
Pon, 8 Mar 1999, 23:55:50 CET

On Mon, 8 Mar 1999, Wojciech Slusarczyk wrote:

> ???
> Cos sie Tobie Grzesiu pokrecilo ... to nie w grupie root nie ma prawa
> byc nikogo ale w grupie [network(80)], icmp(55) (taka jest na PLD) do
> pingow,traceroutow i innych ...

Nic mi sie nie pokrecilo.
 cokolwiek={network|icmp|co tam komu kawa na klawiature przyniesie}
grupa root jest naprawde wielce uzyteczna, i mozna ja uzyc do innych celow
niz "place holder"

> Dalej cos pomyliles ...
> (uid=0 != gid=0) ...
uid!=gid dla dowolnych ich wartosci. Nie musisz mi takich rzeczy pisac.
Tymniemniej zauwaz ze 1750 root.root pozwala czlonkom grupy root robic
roocia robote, przynajmniej w zakresie programu o takich prawach.
Dla ciebie to oczywiscie herezja, a dla mnie bardzo przydatne rozwiazanie.

> Najwyrazniej nie zrozumiales o co idzie batalia ..
> Grupa adinistarcyjna ma prawo do zagladania do logow, plikow
> konfiguracyjnych skryptow startowych i itp... Nie ma prawa _zapisywania_ i
> startowania tych servisow/plikow ...

A dlaczego mam byc targany w srodku nocy, albo z zarzadu do serwera bo sie
zwalil jakis service? Niech go sobie chlopaki postawia.
(postgres lubi sie walic jak go dopadna >2 accesy z kwerendami na join
po regexpie grupowanie i sume 200k rekordow)

> PLD -> uzytkonik bedacy w grupie root (administracyjnej) ma tylko i
> wylacznie takie same prawa co zwykly,szary uzytkownik na RedHacie-5.2.

Problem Wojtku w tym ze grupa root nie sluzy do tego.

> Amen,
Idzcie ofiara spelniona.

> --
> Wojtek Slusarczyk (091)4494148