PLD CVS: SPECS wojtek

Wojciech Slusarczyk wojtek w mailbox.chemo.tuniv.szczecin.pl
Wto, 9 Mar 1999, 09:14:12 CET

On Mon, 8 Mar 1999, Grzegorz Stanislawski wrote:

> A dlaczego mam byc targany w srodku nocy, albo z zarzadu do serwera bo sie
> zwalil jakis service? Niech go sobie chlopaki postawia.
> (postgres lubi sie walic jak go dopadna >2 accesy z kwerendami na join
> po regexpie grupowanie i sume 200k rekordow)

To sobie w cronie zapuscisz, czy tam dasz uzerom prawa do podnoszenia
(defaultowo nie powinno byc takiej mozliwosci)

> Problem Wojtku w tym ze grupa root nie sluzy do tego.

A gdzie byles jak zastanawialismy sie jaka grupe do tego celu wybrac w
listopadzie zeszlego roku ? Poszlo bez mala kilkadziesiat postow na ten
temat i rozwazan -- ustalono wkoncu ze root jest bezpieczna i adekwatna do
tego celu .... Jakos wszyscy doznali amnezji czy co ? Jak sie
boicie grupy root to
ustalcie jakas inna admin, wheel, czy cokolwiek innego ale zostawcie ta
grupe jako administratorow -- niech bedzie hierarhia 3-stopniowa a nie 2
tak jak to jest w obecnym RH -- w PLD jest do tego celu przystosowane i
jak wczoraj kloczkowi mowilem kazdy pakiet z ftp.ps.pl byl ze 3-6 razy pod
tym kontem sprawdzany i modyfikowany ... podkreslam _kazdy_ pakiet byl
pod to rozwiazanie robiony -- i rozwiazanie jest przetestowane -- nie jak
to moga sugerowac inni ze niesprawdzone -- sprawdzone i dzalajace.
Ale niech sie wypowiedza moze ci co na PLD pracuja -- moze i grupa root
jest do kitu i trzeba na inna przemianowac... Samo stwierdzenie ze takie
rozwiazanie jest do bani i stwarza wieksze zagrozenie niz uklad tylko
"root + userzy" jest nonsensem. Jak sie nie chce co niektorym zastanawiac
nad poszczegolnymi zaleznosciami i opracowywac od nowa metody to wystrczy
zerknac co jest w PLD na ftp.ps.pl albo podpytac kolegow ktorzy maja je
zainstalowane ...

--
Wojtek Slusarczyk (091)4494148
Technical University of Szczecin