locale

SiEWcA siewca w dione.ids.pl
Czw, 11 Mar 1999, 15:07:41 CET

Piszę małego demona, który ma wywalać komunikaty w języku polskim albo
angielskim. Mam w zwiazku z tym kilka pytan (pytan czlowieka z atrybutem
green:>):

1.) jak uzywac <locale.h> , gdzie znajde dobre guide'y dotyczace
wyswietlania roznych komunikatow zaleznie od ustawionych locali?
(mam tylko manule do setlocale i locale, brakuje mi man'a do
rpm...costam, a to podobno jakas obsluga wielojezycznych komunikatow).

2.) czy powinno sie przystosowywac program do obslugi plikow
konfiguracyjnych w roznych wersjach jezykowych, czy lepiej zostawic je w
jednej (angielskiej) wersji ?

3.) /usr/share/locale/pl/*MESSAGES*  -- co to za pliki ?

4.) /usr/share/locale/pl a /usr/share/locale/pl_PL -- trzymac oba, czy
moze jedno wywalic? a moze zlinkowac?!

za odpowiedzi dziekuje.

--

Pozdrawiam,
 SiEWcA  /* mailto:siewca w linux.lepszy.od.kobiety.pl */

"Kto szuka temu garb na dachu."