locale

Marcin Dalecki dalecki w cs.net.pl
Czw, 11 Mar 1999, 15:40:28 CET

SiEWcA wrote:

> Piszê ma³ego demona, który ma wywalaæ komunikaty w jêzyku polskim albo
> angielskim. Mam w zwiazku z tym kilka pytan (pytan czlowieka z atrybutem
> green:>):
>
> 1.) jak uzywac <locale.h> , gdzie znajde dobre guide'y dotyczace
> wyswietlania roznych komunikatow zaleznie od ustawionych locali?
> (mam tylko manule do setlocale i locale, brakuje mi man'a do
> rpm...costam, a to podobno jakas obsluga wielojezycznych komunikatow).

Jesli zadawal Cie jezyk angielski, to dosc dobra dokumentacje mozna
znalezc w stronach info do glibc-2.1. Jeslibys rekompilowal glibc-a to
polecam wprowadzenia make dvi po kompilacji, albowiem jest to pelny
rozdzial
a czytanie od dechy do dechy w systemie info jest raczej uciazliwe.

> 2.) czy powinno sie przystosowywac program do obslugi plikow
> konfiguracyjnych w roznych wersjach jezykowych, czy lepiej zostawic je w
> jednej (angielskiej) wersji ?

To zalezy. Jesli admin nie chce miec komunikatow po angielsku to
zawsze moze recznie podac: export LANG='C'

> 3.) /usr/share/locale/pl/*MESSAGES*  -- co to za pliki ?

To pliki zawierajca tlumaczenia komunikatow w postaci "bazy danych" dla
szybkiego odnajdywania.

Jak zwykle polecam dokumentacje OSF na temat Unixa-98 jest online pod:

http://www.opengroup.org/onlinepubs/7908799/toc.htm

--Marcin