ssh, X-y i zagrożenia

Jacek Osiecki joshua2 w ciapek.uci.agh.edu.pl
Pon, 1 Mar 1999, 09:12:31 CET

On Sun, 28 Feb 1999, Robert Richard George 'reptile' Wal wrote:

> On 99.02.27 Jacek Osiecki pressed the following keys:

> Odpalać iksy z xdm-a?

Absolutnie odpada. Dysk z linuxem noszę ze sobą i podłączam w wielu
miejscach. Z reguły próba odpalania xdm-a przy źle skonfigurowanych X-ach
nie jest zbyt dobrym pomysłem. To samo dotyczy np. odpalania Xdm-a na
maszynce z <16MB ramu...

> Jednym z efektów ubocznych jest wtedy wpuszczanie klienta na iksy za
> pomocą jakiegoś silniejszego mechanizmu niż kontrola nazwy hosta (chociaż
> nadal można nadawać prawo odpalania przez xhost), ale nie pamiętam w tej
> chwili dokładnie co było wykorzystywane.

Czyli dopóki nie używam xdm-a to każdy użytkownik może robić z moimi X-ami
co mu się żywnie podoba? Jakim prawem taaka dziura jest nadal nie załatana,
a walczy się o drobiazgi typu suidy na mount/chfn?

Pozdrawiam,
--
|            Jacek Osiecki               Kraków, tel. (012)-645 57 87       |
|mailto:joshua2 w linux.uci.agh.edu.pl     http://dwd.interkom.pl/joshua/     |