postfix i $HOME/Mailbox (alsa)

Marcin Dalecki dalecki w cs.net.pl
Pon, 1 Mar 1999, 20:26:32 CET

Tomasz Kłoczko wrote:

> [...]
> pdksh lub propozycja z shelem przestawianym via zmienna w pliku to nie
> jest nadal to co być powinno. Pierwsze ma minus w tej postaci, że ash jako
> sh jest tu cieżkie do wkomponowania, a drugie znowusz w zasadzie działa
> tylko przy starcie, a i zmian umieszczona w pliku (wstawienie tam nawet
> /bin/bździągwa może e jakoś uciec uwadze). Po za tym /bin/sh _musi_ być
> zarejestrowane w bazie rpm-a bo bez tego kupa pakietów będzie się pluła
> o naruszenie zależności (kupa pakiewtów jest zależna od
> /bin/sh). W sumie poczekać z dzień dwa nie zaszkodzi .. anuż coś cię komuś

Nie wiem czy w międzyczasie udało ci się wyczyścić rc.d na tyle aby
kożystał
z samych funkcji shella POSIX-owego bez jakichkolwiek rozszerzeń
pochodzących z wariantów Korna. Sądzę, że jednak jeśli się
nie mylę w stu procentach to może po prostu napisać skrypcik o nazwie
powiedzmy chmainsh, który miałby Provides: /bin/sh i ustawiał
przy swej instalacji to co wybierzemy jako domyślne natomiast poza tym
pozwalał na selekcję tego co zamierzamy podłączyć pod /bin/sh????
Może by to poprostu zintegrować z normalnym setup-em?
Same pakiety shellowe wówczas nie chwaliły by się, że podają /bin/sh
i zależności powinny być spełnione...

A może to faktycznie z dużo zawracania sobie głowy i najprościej będzie
domyślnie ustawiać link na ksh oraz domyślne stosowanie ksh jako otoczki
bazowej systemu i koniec. Jeśli w końcu ktoś chce czegoś
innego to zawsze w końcu może sobie sam zmienić ręcznie ten link.

> [...]
> przestawieniem sh wejdzie do piątku tego tygodnia.
> Apropo cykliczności publikowania pakietów jeszcze. Pakiety wstępnie gotowe
> do wypuszczenia wpadać będą do /pub/PLD-stable/test na cenzorze. Potem na
> koniec tygodnia to co będzie już gotowe do ostatecznego wypuszczenia
> zostanie z tamtad odsiane i umieszczone już we włąściwym katalogu. Także
> do końca tygodnia w katalogach postatawowych SRPMS i <arch> nie będzie
> zmian. Wstępnym sygnałem gotowości pakietu będzie jego oetykietowanie
> etykieta STABLE co będzie chyba widać w listach z loginfo w CVS.

OK. Jedyną zaletą jaką widzę w *niestety* odejściu Wojtka, jest chyba
to, że
wreszcie wszystko będzie w jednym miejscu... Tomek ponieważ jak widzę
routing z develop.dacotec.net do cenzora się nieco poprawił to weź może
proszę sprawdź co się walnęło z moim accountem cvs na tejże maszynce?
Jak do tej pory to po prostu nie widziałem wieklich szans pracy
bezpośrednio
na nim, natomiast teraz spodziewam się również nieco luzu w robocie.

Mogę Ci też zaoferować, żeby założyci odbijarkę PLD na develop. Miejsca
mam
mnocho (8G) a transfer od godź. 22 do 6 nie kosztuje nas nic...
Chyba też zabiorę się za przeżucenie develop-a z RedHat 5.2 na PLD :-),
bo do testowania mamy też jeszcze inne maszynki a na developie to tak
czy siak
z czasem nie uda mi się utrzymać jakiegoś w pełni "standardowego"
systemu.

--Marcin