propozycje

Marcin Dalecki dalecki w cs.net.pl
Czw, 4 Mar 1999, 13:17:29 CET

Tomasz K³oczko wrote:

> Marcin b³êdy zawsze bêd±. Wa¿ne ¿eby mieæ podstawy do ich usuwania. Obecna
> sytuacja kiedy mamy coresize na 0KB jest tak samo z³a jak cykliczne w
> ciemno kasowanie tych plików. Trzeba by raczej przyszykowaæ narzêdzie
> które bêdzie zbieraæ informacje o tym co wygenerowa³o takiego core (jest
> to zaszyte w samym core). Owo narzêdzie mo¿naby zreszt± nieco rozbudowaæ

"Zaszyte w samym core" coz za patetyczne okreslenie!
Ehm... masz moze na mysli:

$ size core

:-)

> to ¿e o ile admin zezwoli to informacje o tym co wygenerowa³o core by³yby
> automatycznie wysy³ane do nas i publikowane w postaci sumarycznej na np.
> www. Zak³ada³bym tu, ¿e informacja o core by³aby niejako do przekazania w
> przypadku kiedy core pochodzi³o z programu jaki jest w pakiecie z PLD.

Ja mam Tomku nico watpilwosci czy cos takiego da sie faktycznie w miare
czysto ogolnie dzialajaco zimplementowac. Bo pomys prosze chwile o
takich sytuacjach jak np. :

1. Pedant cholera montuje /usr z nfs.

2. Ktos cos sobie jakos inaczej porozdzielal partycje i jak tu zapobiec
np.
wyszukiwania core-ow na plikach podmontowanych przez nfs.

4. Ktos podmontowal system plikow przez nfs na laczy o duzej
przepustowosci i
jednak my bylo warto przeszukiwac te katalogi.

5. No ja np. widzialem juz takie systemy co to mialy nawet systemy
plikow
wielkosci terra bajtow. Jakies find /wherever na takim systemie jest
niezybt
zensowna operacja...

6. Powiedz mi kiedy tego rodzaju operacje pamja byc wykonywane na
maszynce
domowej, ktra zwykle o 6 nad ranem nie jest wlaczona?

7. Standardowe programy systemowe nalezy traktowac jako stabilne. A core
dump
ze stripowanego programu nie daje dostatecznie wielu informacji na
tematco bylo
faktyczna przyczyna katastrofy. A czy cos niezadzialalo czy tak to
raczej wiadomo
rowniez z objawow barku pracy danego programu. Jesli tych objawow sie
nie odczuwa
tzn. ze dany program i tak nic nie robil.

Sadze po prostu ze zadanie tego rodzaju jest zbytnio uzaleznione od
wielu
parametrow danej kokretnej instalacji i trodno raczej spodziewac sie aby
dalo sie to ujac w jakies powszechne rozwiazanie. Jesli natomiast ktos
chcialby
to zautoamtyzowac, to niech to sobie sam zrobi... W koncu nie nalezy
traktowac
uzytkownikow jako idiotow...

> Domy¶lne ustawienia odsy³ania takich informacji oczywi¶cie by³yby takie,
> ¿e raport by³by nie posy³any, a dmin o ile chcia³by pomóc nam (i sobie) w
> zwiêkszeniu niezawodno¶ci softu z PLD móg³by nam takie raporty
> automatycznie zg³szaæ.

No to to juz nie jest moim zdaniem zbyt dobry pomysl. Bo sadze, ze
podbuza
zaufanie "klienta" nawet wzmianka o ewentualnym automatycznym
przesylaniu
jakichs tam informacji o jego systemie...

--Marcin