postfix

Arkadiusz Miśkiewicz misiek w zsz2.starachowice.pl
Pią, 5 Mar 1999, 07:38:30 CET

[czwartek, 04 marzec 1999], Marcin Dalecki napisał(a):

> To mialo byc w login a nie w dowolnych demonach. I nie dla MAIL-a
> tylko dla LANG.
Miało być dla logina ale miałem nadzieję, że napiszesz do w sposób uniwersalny
tak by taki "nieuk C" jak ja mógł to bez problemu zmodyfikować ...

> A w rzeczywistoci to nie jest tak prste jak by sie wydawalo.
> Bo po pierwsze init startuje getty. getty startuje login login startuje
> shella....
>
> Po drugie jesli mamy jakis serwis laczacy sie z komputerem to dane
> demony
> sa startowane przez init -> sh wykonujacy scrypt z init.d -> demon
> albo init -> sh -> inetd -> demon.
>
> Ustawic dla init mozna to poprzez plik configurayjny samego init-a.
> I login powinnien miec odpowiednie enviroment.
> Ale login zadnego enviromentu dla MAIL nie potrzebuje.
To wszystko dotyczące logina jest nieważne ... zmienne ustala się via
/etc/initsctipt ...

> Natomiast ustawianie lang dla login-a to nie ma chyba zbyt wiele sensu.
> Bo wyswietlenie
>
> login:
> password:
>
> nie powinno byc tlumaczone albowiem wiele procedur autentyfikacji
> wlasnie
> tych *znakow* oczekuje. (patrz ppp-chat skrypyt);
I tak będzie ... tzn będzie można to przetłumaczyć w pot ale będzie tez info
coby tego nie robić ... w loginie z shadow-utils zdaje się, że wogóle nie
będzie możliwości przetłumaczenia ...

> Dla pozostalych mozna ustawinie otoczenia
> zalatwic poprzez ktorys ze scryptow z init.d albo stosowac przejsciowo
> wrappery typu:
>
> --------
> #!/bin/sh
> MAIL=gdziestam; demon
> --------
>
> Tylko ja w miedzyczasie bardzo watpie, czy aby przypadkiem w wyzej
> wymienioych lancuchach kazde ogniwofaktycznie przekazuje otocznie do
> nastepnego. Musilabym to wpierw sprawdzic. Ale bardzo bardzo podejzewam,
> ze np. pisany pod wgledem bezpieczenstwa login albo init explicite
> [...]
na zgadza się ... czyszczą środowisko ...
pozatym takie wrappery niezbyt mi pasują do zastosowania w dystrybucji ..

--
\  _  \\  \  \    \   arkadiusz miśkiewicz     http://www.misiek.eu.org/
/__/   /____//____/  http://www.pld.org.pl/ *polish linux distribution team*