Rozłam ??????

Pon, 8 Mar 1999, 17:39:34 CET

On Mon, 8 Mar 1999, Wojciech "Sas" Cieciwa wrote:

> On Mon, 8 Mar 1999, Tomasz Kłoczko wrote:
>
> [...]
> >

> Ok. więc jak się ma to do listu z końca lutego donoszącego o wstrzymaniu
> prac nad PLD-stable ???
> Nie mam go pod ręką więc nie mogę sprawdzić, być może źle go
> zinterpretowałem...

Chodziło o wstrznmanie prac na platformie wykorzystującej kernel 2.0 i
glibc 2.0.7 .. tylko.

[..]
> Nie rozumiemy się Tomku.....
> Ja w domu, _nie_potrzebuję_ Kerberosa, IPv6 itp.

No tak to jest w tej chwili .. nie potrzebuję tego (osobiście) i dlatego
sam tego nie dopracowuję. Osobiście w tej chwili bardziej potzrebuję GNOME
czy KDE cbo czeka mnie przebudowa labów.
Nie oznacza to pzrecież, że jeżeli ktoś to dopracuje to że nie wpadnie to
do stable.

[..]
> Znowu niezrozumienie...
> Co mi daje glibc-2.1.X czego nie ma glibc-2.0.x ????

Sporo różnic jest. Podstawowe to wykorzystywanie ptyfs.
Chca korzystać z ipv6 też w zasadzie ciężko jest ruszyć na glibc 2.0.7.
jest xznacznie więcej róznic.

> Tomek :)
> Z tego co było mówione na początku to PLD-stable miał w miarę bezboleśnie
> umożliwić przejście z RH na PLD.

No jest nadal kilk przeszkód. Pierwsza w postaciwykorzystywania db2 w
rpmie (konieczność przebudowy bazy rpm-a po instalacji glibc 2.1).
Sporo pakietóew nie ma jeszcze wystarczających korekt do dependences
które takie przejście czyniłyby bezbolesnym.

> I myślę tu o RH4.x, 5.0 ew. 5.1 bo te dystrybucje są oparte na kernelach
> 2.0.x i bardzo wiele osób nie będzie zmieniać dystrybucji tylko dlatego,
> żeby mieć to co najnowsze...

To wygląda tak, że do momentu kiedy skończymy podstawową częśźć
dystrybucji i dołożymy do tego instalator używanie glibc 2.1 i kernel;a
2.1 będzie w zasadzie już dość częste. W tej chwili poświęcenia czasu
jeszcze dla 2.0 przy naszych skromych zasobach osobowych nie jest już
wystarczająco opłacalne, a w momencie kiedy wejdzie glibc 2.1 i kernel 2.2
szeżej bysmy byli w niewystarczającymn stopniu przygotowania na taki
rozwój wydażeń.

> Ehhhhhhhhhh,
>
> 			PLD-devel		PLD-stabel[i386.old]
> BitchX-75-		5d =  915908		p1-2 = 871342
> ImageMagic-4.1.8	1d = 783816		1 = 711207
> -||- devel		= 240704		= 240694
> -||- perl 		= 49497			= 44087
> -||- stable		= 635396		= 586164
> aalib-1.2		6d = 45268		6 = 39451
> i tak dalej....

Włanie nie wim z czego się biorą owe różnice. Jeśli chodzi o rozmiety
(konkretnie) to zauważam, że przy tych jakie są standardowo w RH (-O2
-m486 -fno-strength-reduce) rozmiary najmniej się różnią (czasami są cit
mniejsze, czasami ciut większksze). Część na poziomie kilku KB zapewne
wnosi run-time glibc (to co jest w kilku *.o dolinkowywanych na sztywno).
Chżetnie też bym coś w tej materii usłyszał od osoby kompetentnej. Na
razie sprawę konkretnych opcji optymalizacji uważam za dtugoplanową ..
przynajniej nie najważniejszą gduż o ile pakiety będą poprawne (src) to w
każdej chwwili można to jednym ruchem przekompilować.

[..]

> Niestety :(((
> Przy obecnym stanie RPM-a nie jest to mozliwe [ o ile mi wiadomo]

No właśnie. Odzywa się duch modelu do jakiego kierujemy to co robimy ..
to o czym kiedyś mówił Ziemek :(

Ja PLD potrzebuję w równym stopniu na stacje robocze jak i na serwery.
Zapewne reszta też nie jest tylko nastawiona na Srv lub WrkSt. To rodzi
konieczność wypracowywania kompromisów.