Propozycja do rc-scripts

Rafał Kleger-Rudomin klakier w pg.gda.pl
Wto, 23 Mar 1999, 12:12:36 CET

On Mon, 22 Mar 1999, Grzegorz Stanislawski wrote:

> Ano wlasnie, w dystrybucji, powinnismy chyba zrobic rejestr wszystkich
> plikow konfiguracyjnych (to sie tez zbiega troche z kloczkowym pomyslem na
> repository z konfigami)
> Co powiecie na trzymanie konfigow w wspolnym katalogu np
> /{var|root}/profiles/distribution
> i linkami np /etc/fstab -> /{var|root}/profiles/current/etc/fstab.
> oczywiscie link current powinien wskazywac na aktualny profil
> PLD-Config moglby sterowac iloscia profili i konfigurowaniem kazdego z
> nich.

Hmm... kolejne linki? I to z etc? Prawdę mówiąc to mi się nie za bardzo
podoba. Rozważamy tylko pliki konfiguracyjne, zazwyczaj nie są
duże, można je po prostu kopiować, przenosić, zamiast kasować i tworzyć
linki (w końcu też pliki). A i "podążanie za symlinikiem" nie jest chyba
zupełnie darmowe (czas), mimo cachowania? (tak mi się wydaje, nie wiem na
pewno...)

Natomiast "repozytorium" to dobry pomysł - zbiory plików konfiguracyjnych
powinny być osobnym katalogu (ja sugeruję etc/system-profiles - var nie
może być bo może być na innej partycji). W środku
katalogi o nazwie=id danego profilu, a w środku - no właśnie - całe drzewa
katalogów czy pliki luzem i dodatkowa lista co gdzie powinno leżeć?

W tej chwili najistotniejsze jest żeby zdecydować czy switch-system-profile
ma działać również na innych partycjach (usr var a może też home?) - bo to
determinuje ile razy ma być wywoływany z rc.sysconfig, czyli jak bardzo
trzeba modyfikować rc.sysconfig, a jego trzeba by zmodyfikowac jak
naszybciej żeby przetestować czy ta modyfikacja nie będzie przeszkadzać w
systemach bez zmiany profili (czyli większości)
...jeśli w ogóle wszyscy się zgodzą na modyfikację (na razie nie było
sprzeciwów...)

Przy okazji - jak mamy robić rejestr to na początek:

/etc/fstab
/etc/resolv.conf
/etc/hosts
/etc/printcap
/etc/sysconfig/network
/etc/sysconfig/static-routes
/etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0
/etc/X11/XF86Config
/etc/X11/X

(te pliki podmieniam)

Rafał Kleger-Rudomin