FHS 2.0

Czw, 6 Maj 1999, 23:38:55 CEST

On Thu, 6 May 1999, Artur Frysiak wrote:

> Zapomniełem napisac o /usr/share/man
> FHS 2.0 zaleca właśnie taki katalog a nie /usr/man.
> Pozwala to na współdzielenie manuali między różne OS'y tyle że cześć
> syscall'i jest różna dla różnych OS. Nie wiem zatem czy warto zmieniać na
> /var/share/man. Choć z drugiej strony po coś są standardy. Pewnie nad tą
> sprawą siedziały nie takie głowy jak moja.

W "Debian packaging policy 2.5" jest już to przejście do share. Widzę, że
coraz częściej są zgłaszane pakiety poprawiane na powyższe.
IMHO można to na razie stosować jako wyłacznie zalecenie, a nie przmus.

Te akurat zmiany są dość kosmetyczne, a ich upierdliwość polega na tym, ze
praktycznie każdy pakiet trzeba przerobić ..  co IMHO nie jest metodą gdyż
powinno się najpierw zacząć od przerobienia automake żeby dla manów dawał
inną ścieżkę (dla manów i info). Po pewnym czasie jak używanie nowego
automake by się rozpowszechniło to ilość zmian jakie trzeba by zrobić żeby
być w zgodzie FHS 2.0 radykalnie by spadła i dopiero wtedy możnaby się
zabrać za reczne poprawianie niedobitków. IMHO do momentu poprawiania
automake na powyższe należy dać sobie spokój. Możemy najpierw przerobić u
siebie automake na powyższe i w %build wymuszać przebudowanie wszystkich
Makefile.in. To może być jedyna dopuszczana droga przejścia bo inaczej
zakopiemy się na dość długo w drobnych zmianach które w isstocie swojej
praktycznie nic nie zmieniają.
IMHO w Debianie bez posiadania przerobionego automake zabrali się do tego
zwieżą jakim jest FHS 2.0 wszystkiego nie od tego ogona i łykać będą to w
ciężkich bulach płacąc długą niespujnością całego układu katalogów.

Proponuję powyższe nie ignorować tak czy inaczej ale traktować jako nie
priorytetowe.