PLD CVS: SPECS wojtek

Śro, 26 Maj 1999, 20:25:48 CEST

On Wed, 26 May 1999, Wojciech Slusarczyk wrote:
[..]

> [...]
> Kto kompiluje ten instaluje glibc-devel .. naprawde zakladaamy sobie worek
> na leb parcelujac w ten sposob jeden z najwazniejszych pakietow, rozbijac
> mozna GNOME, KDE itp bo tam faktycznie psu na bude statyczne biblioteki.
> Ale ja naprawde nie mam zamiaru 100000 razy lub wiecej tlumaczyc ludziom i
> odpisywac na listy i czyscic codzien skrzynke z 1TB swapa od ludzi ktorzy
> nie moga przekompilowac jakiegos programu gdyz zabraklo jakiejs tam
> biblioteki ... bo maja glib,glibc-devel,glibc-static a tutaj wyskakuje
> ze "jeszcze jakas biblioteka" jest potrzebna RH i Debian maja PLD nie ma

Wojtek .. czy wiesz od czego jjest pole BuildPrereq w specach ?
Kompilowaniem "baj hend" będą sie zajmować osoby, które dadzą sobie radę.

Może masz rację, że nazwy static i static-base są w tym wypadku lekkim
odstępstwem od regół nazywania, tzn. że w zasadzie pakiety statiz
zawierają potrzebne czasami biblioteki statyczne i chyba także powinno być
i w przypadku glibc, a to dodatkowe i te praktycznie nie używane dodatkowe
liby statyczne powinny wskoczyć do czegoś innego taże żeby nie było
wyjątku od schematu. Pytanie w takim razie .. jak nazwać pakiet z
dodatkowymi libami statycznymi ? Masz jakiś pomysł ?

> Nie wierze, ze maszyna idaca pod 'developerke' nie zostanie wysposazona we
> wszystkie podstawoe pakiety -static, -devel i wscy sie beda cieszyli ze
> Wojtek pocial glibc, binutilsa, itp na 100 kwalkow i musza sobie to
> wszystko instalowac ... majac na uwadze aby nie przegapic czegos bo potem
> jak wyskoczy gdzies blad to nawet chlopaki z PLD nie beda pamietali jak
> to rozparcelowali ... A wlasnie w binutilsie
> tez bym tylko najchetniej widzial binutils-*, binutils-devel-* i to
> wsio...

Możesz spokojnie załóżyć, że pomoc taką uzyskają o ile będą używać speców
do budowania poszczególnych kawałków, a o ile tak będzie to od wymagania
przy rozpoczęciu budowania "czegośtam" są pola BuildPrereq, które od
jakiegoś czasu nanosimy na spece.
O ile ktoś powie mi, że pół roku temu miał PLD, a teraz to już ma nie
wiedomo co bo w międzyczasie kompilował z palca co mu wpadło to i ja też
rozłoże ręce.

> Kto ma malo miejsca to ma malo ... i tyle nic mu to nie pomoze jak
> zaoszczedzi na tych podstawowych pakietach np 2 MB ... bedzie chcial
> przekompilowac X'y ... co tam X'ykernela czy cos to go te 2 MG nie zbawi
> jak ma zabraknac to zabraknie ...

No dobra .. 2MB tu, 2MB tam. Albo jesteśmy konsekwentni albo nie.

> No to jest tylko moje zdanie -- oczywiscie inaczej w wypadku pakietow
> 'graficzno-X-wato-GNOMO-KDE-owatych' gdzie jak mowie to faktycznie moze
> zostac wydzielone...

Praktycznie to wydzielenie może mieć jakieś konotacje z pakietami które
zliczysz na palcach jednej ręki.