Standardowi użytkownicy Unixa,

Wojtek Slusarczyk wojtek w pld.org.pl
Nie, 30 Maj 1999, 15:19:09 CEST

On Sun, 30 May 1999, Arkadiusz Miśkiewicz wrote:

> problem w tym, że nie wszyscy chcą (ja wolę by Ci userzy/grupy były w systemowym
> passwd/group). Chcę tak dlatego, że zdarzają się programy, którym podczas kompilacji
> trzeba podać jaki uid ma user np. http, ftp (do programów takich należy np. cgiwrap).
> W takim wypadku nie będzie możliwe umieszcznie w dystrybucji binarnych wersji tego typu
> programów.

Ale Arek..., mi tego nie musisz tłumaczyć ;)

> Jak dla mnie wszystko to przysparza tylko zbędnej roboty i służy jedynie
> zachowaniu możliwości aktualizacji pojedyńczych czy grup pakietów na RedHacie.
> Pytam się po co to ? Rozumiem, że wielu ludzi będzie przechodziło z RH do PLD
> ale jeśli już zechcą takie przejście przeprowadzić to niech aktualizują wszystkie
> pakiety, a nie tylko niektóre wybrane. W takim przypadku (pełna aktualizacja do PLD)
> dodawanie użytkowników w %pre było by zbędne, jako że siedzieli by oni w passwd z setup'u.

Tia... no tutaj jesteś w błędzie nikt, podkreślam _nikt_ z uzytkowników RH
nie bedzie chciał przestawić się z RH-6.0 na PLD, bo i po co skoro to
"prawie to samo" zreszta nie ma sie co ludziom dziwić... Co najwyzej beda
bybierali pakiety z worka CVS ale tylko te ktorych nie ma w RH i jeszcze
czesc sie bedzie awanturowala, ze cosik tam nie pasuje z upgradem ... ;)

Badzmy realistami, IMHO jedyna szansa, ze ludzie beda instalowac PLD to to
ze trafimy:

1. Poczatkujacego uzytkownika pragnacego "Polskiego Linuxa",

2. Na ludzi znuzonych Slackwarem, SuSe, czy innym (debianowiec tez nie
   przejdzie na PLD ...)

3. Mniej doswidczeni RH-towcy instalujacy dodatkowy malo-wazny server
   aby "sprawdzic" co to jest PLD ...

4. Kilkanascie osob z grona PLD-devel ...

5. Ludkow instalujacych w roznych firmach/placowkach "Polskiego Linuxa",
   i to pod warunkiem, ze wczesniej pracowali na BSD, Solaris -- i nie
   wiedza zbytnio za jaka dystrybucje sie zabrac.

--
Wojtek Slusarczyk (091)4494148
Technical University of Szczecin