PLD CVS: SPECS wojtek

Wojtek Slusarczyk wojtek w pld.org.pl
Sob, 29 Maj 1999, 19:30:32 CEST

On Sat, 29 May 1999, Tomasz Kłoczko wrote:

> Przecież było już o tym kilka razy .. te katalogi mają być w opakietach
> które zawierają serwery ftp/http. Wojtek dodajesz to już któryś raz z
> kolei i jakoś widać ani razu nie zastanawiło Ciebie to dlaczego to jest
> non stop wywalane ? /var/accounts też nie do tego pakietu tylko do psacct
> (o tym już w koment do zmiany ani mru mru :).

To co jest w tej chwili w setp jest i w file-systemie
nie moge dac /var/account do accountingu bo jest grupa admin.

> /var/spool/{mqueue,news,uucp,lpd}} i /var/mail (zresztą zle i tak bo jest
> root.root) ? Przecież to są ewidentnie katalogi które powinny przychodzić
root.root ... root.mail ... na root.root chodzi ..
to sa podstawowe katalogi i uzytkownicy Linuxowi ...

> z innymi pakietami, a nie bynajmniej z podstawową struktórą katalogów.

> Po co wrzuciłeś /var/cache/{man,www} ? (/var/cache/man przychodzi

Po to abym nie zapomnial, ze takie katalogi maja byc -- potem zostana
usuniete ale najpierw bede mial wglad czy pakiety sa poprawnie robione ..

> zresztą z man i bez niego nie ma sensu, a /var/cache/www bez
> programu który zarządza chache) Dlaczego znikneło /var/local ?

... sorki nie znalazlem go w FHS 2.0 ... wiec /dev/null zreszta jest
krotki opis 'historical' /var/{preserve,local,itp..}

> Kolejna rzecz .. zrobiłeś 750 zamiast 751 na /etc/security .. jak
> zaczniemy szerzej stosować PAM/PNIAM do różnych rzeczy (choćby do X
> serwera czy nawet do fingera) to okazę się, że sięgać będą tam także
> aplikacje które nie będą miały suida czy też nie koniecznie będą musiały

O to sie nie boj ... w wypadku jakiegos problemu wracamy do 751 ..

> - /home/{httpd,ftp}

-- sa rozne servery ftp i www i ludzie by hand rozne rzczy instaluja
zatem ci uzytkownicy IMHO musza byc ...

> Nie chcę być upierdliwy dlatego powiem tylko .. zrób coś z tym :>
Nie jestes ... ;)
--
Wojtek Slusarczyk (091)4494148
Technical University of Szczecin