No to dołączam do listy

Grzegorz Stanislawski stangrze w open.net.pl
Pią, 7 Maj 1999, 21:41:59 CEST

On Fri, 7 May 1999, Robert Drożdż wrote:

> Zabrałem się wczoraj do instalowania PLD i mam z związku z tym pytania:
> 1. W instrukcji instalacji stoi sobie taki fragment:
>  rpm2cpio mnt/KATALOG_Z_RPMS/*.i386.rpm | cpio -iumd
> ----------
> Czy aby na pewno w ostatniej linijce ma być "gwiazdka". Konteks
> przepisu wskazywałby raczej na "rpm-*". Jeśli nie mam racji proszę
> poprawcie mnie.

Faktycznie z kontekstu wynika ze powinien byc to rpm ale nie koniecznie
rpm-* (bo po co devel w tej chwili).
Nie wiem co poeta mial na mysli piszac *. Nie znaczy to napewno ze
wszystkie pliki z katalogu po w takim razie po co dalszy opis, oraz
rpm2cpio i tak "lyka" tylko pierwszy paramert.

Wczoraj przecwiczylem tez inny sposob. Zamiast linijki o ktorej powyzej
mozna zrobic:
for i in mnt/KATALOG_Z_RPMS/*.rpm
do rpm2cpio $i | cpio -iumd
done
nastepnie spokojnie zrobic chroot /mnt /bin/sh oraz:
rpm --initdb
rpm -ivh /mnt/KATALOG_Z_RPMS/*.rpm --justdb
a pozniej od razu przeskoczy do lilo i fstaba.
W ten sposob jest troche mniej pisania, oraz mozna tak zrobic upgrade
z np RH i to nawet z katalogu zamontowanego przez NFS. (to oczywiscie nie
przy pomocy dyskietki).
Jesli to byl upgrade to warto jeszcze zrobic:
 find / -exec sh -c " rpm -qf {} " \;|grep "not owned by"
 i pokasowac co nie potrzeba.

> 2. Jak najprościej mogę śledzić pojawianie się nowych (wersji) pakietów.
> Na razie przychodzi mi do głowy tylko porównywanie zawartości katalogu
> z RPM-ami z tym co mam u siebie. A może istnieje jakiś spis co i kiedy
> zostało podmienione?

Najprosciej jest przygladac sie na okraglo CVS'owi. Opis jak to robic
mozna znalezc w archiwum listy.

> 3. W podkatalogu "boot" jest "pld-bootdisk-0.3.tar.bz2". Co to takiego?

Sa to "zrodla" dyskietki instalacyjnej.

> 4. I przy okazji, choć zdaję sobie sprawę, że nie dotyczy to bezpośrednio
> konkretnej dystrybucji. Nie widziałem jeszcze kernela 2.2.x. Czy jest
> tam wsparcie dla NTFS?

AFAIR NTFS jest w kernelu od dosc dawna i byl w 2.0.x rowniez.
Niestety tylko readonly.

> --
> Robert Drożdż
> Robert.Drozdz w ceti.com.pl