KDE spece.

Pon, 24 Maj 1999, 20:19:53 CEST

On Sun, 23 May 1999, Jacek Konieczny wrote:
[..]
> No to ja proponuje odchudzić np. glibca usuwając np. wielowątkowość.
> Jeśli ktoś użył w swojej aplikacji wyjątki, widać miał ku temu powody.
> Gdyby wszyscy mieli się trzymać przestarzałych schematów, całe KDE
> byłoby napisane w C i problem bbyłby z głowy tylko, czy wtedy KDE by
> wogóle powstało.
> Gdyby C++ nie zawierało wyjątków i templates nie było by STL i nie
> wiadomo, czy koffice by powstał.
> Ludzie, powstrzymajcie się. Jak wam te kilkadziesiąt/set kilobajtów
> przeszkadza to nie używajcie KDE, ale go obcinajcie.

Hmm .. jeżeli włączenie wyjątków powoduje, że kod wszystkiego jest o
20-30% większy, a całość przez to wolniejsza (w zwiazku z więskzym kodem o
wiele jest większe prawdopodobieństwo, że cache będzie przeładowywany) to
ja dziękuję za takie wyjątki. Zrozumiełbym kilk procent (4-5) ale nie
20-30.
W tym wypadku porównanie do wątków jest lekko nie trafione.
O ile w większości przypadków można było obejść się bez wyjątków to
dlaczego nie można było tego robić i w pozostałej części ? Czy kilkukrotne
użycie jakiejśc konstrukcji językowej na kilka tysięcy linii tekstu
xródłowego ma usprawiedliwiać taką (IMHO) rozrzutność i do pewnego stopnia
niedbalastwo o to jak program w efekcie końcowym będzie wyglądał ?

Zauważ, że użycie wątków prawie zawsze przysiesza program i usprawnia jego
konstruowanie. Czy to samo możesz w tym wypadku powiedzeć o wyjątkach ?
I druga sprawa .. usprawnienie pisanai programu .. być może ale jakim
kosztem ?

Daje się zauważyć, że kilka rzeczy (octave, Gtk--) wręcz sprawdza na
etapie wołania ./configure czy ma sie do czynienia z gcc i same dołączają
do własnych opcji wyłączanie wyjątków. Widać ktoś zauważył, że ich
włączenie domyślne jest bez sensu w tych wypadkach. IMHO o wiele lepiej by
było gdyby takie rzeczy jednak domyślnie były wyłączane w kernelu i
włączane tylko na wyrazne rzyczenie (to już na marginesie).