Pewien pomysł

Nie, 30 Maj 1999, 20:48:27 CEST

Pisałem już tutaj o tym, że IMHO możnaby pokusić się o rozwijanie nieco
rozwijać funkcji oferowanych przez skrypty startowe różnych usług. Oto
konkretny pomysł jednego z takich dodatkowych paramerów. Otóż część
programów robiących za serwery różnych rzeczy ma możliwość nie forkowania
się i puszczania  wszystkiuch debug informacji na konsolę z której zostały
uruchomione. tak mi to włąśnie wpadło w oko przy whosonie którego już
kończę. Otóż możnaby dodać do skryptu startowego dodać obsługę dodatkowego
parametru, który jeżeli by się podało to proces byłby uruchomiony właśnie
w takim trybie debugowy. Nie wiem jeszcze jak taki parametr nazwać ale
wydaje mi się że coś takiego powinno się nazywać tak samo we wszystkich
skryptach rc o ile dana usługa ma możliwość uruchamiania w takim trybie.
Powyższe możliwości na pewno mają ypbind, ypserver i yppasswd. Kilka
innych jeszcze by się znalazło.

To nad czym trzeba by podeliberować to to jak taki parametr nazwać (debug,
rundebug, a może jeszcze inaczej .. jakoś rzadna z tych nazw nie wydaje mi
się na razie adekwatna). Druga sprawa to to, że taki uruchamianie w trybie
debug chyba powinno być ograniczone w czasie (albo i nie). To znaczy, że
mogłoby się ono odbywać np. na 10 min.

Wydaje mi się, że powyższe byłoby dość cenne przy konfigurowaniu i
diagnostyce różnych usług, a to że byłoby to zestandaryzowane ułatwiałby
to porusszanie się w co raz to większej ilości różnych programów
serwującyh różne usługi (jeżeli jakiś program miałby taki tryb debugowy,
to w zasdadzie możnaby sobie darować czytanie mana i od razu próbować w
ciemno uruchamiać dany skrypt rc).