PPP

Grzegorz Stanislawski stangrze w open.net.pl
Pon, 1 Lis 1999, 23:00:14 CET

On Mon, 1 Nov 1999, Tomasz Kłoczko wrote:

> Właściwa separacja powinna polegać na usunięciu skryptów do ppp z
> rc-scripts po to żeby mogły onbe przychodzić z ppp.
> To samo powiinno dotyczyć innych tyo jak SLIP (mogłoby to przychiodzić ze
> slirpem) i także ATM.

Jak zwykle mam inne zdanie ;-)
Pakiet z ppp powinien zawierac tylko ppp, dokladnie to co jest zawarte w
orginalnym tarbalu od autora.
Zgadam sie z tym ze nie wszyscy potrzebuja ppp ale to lepiej jest
zorganisowac poprzez podzial rc-scriptsow na podpakiety.
W ten sposob bedzie mozna zapanowac nad spojnoscia calej procedury
startowania systemu (w tym interfejsow).

Ale tu nie. /etc/ppp/peers/* jest czescia pppd (jest to uzywane przez
opcje call).
Wywalenie tego powinno sie wiazac z wywaleniem calego kodu w zrodlach pppd
ktory to obsluguje.
Raczej nalezalo by sie zastanowic czy jakos tego nie uzyc np. degenerujac
opcje w ifcfg-ppp* do jednej tylko PEER=peer i wywolujac pppd call peer.

W sumie ifup interface wzielismy w spadku po redhacie. Jak na razie jest
to dobre rozwiazanie bo jest spojne dla wszystkich inetrfejsow. Ale byc
moze da sie to zorganizowac lepiej.

Co do przykladow, do odkad pojawila sie obsluga ppp w rc-scriptsach .sa
takie przyklady. jest konfig dla tepsy, jeden do callbacku i dwa na
dzierzawke.
Co do konfiguracji "serwa dial-up" wszystko zalezy od skali. dla jednego
portu mgetty+pppd jest wystarczajace a opis jak to zrobic jest opisany
AFAIR w dokumentacji do mgetty.
Dla wiekszych( "profesjonalnych") zastosowan trzeba juz portslave'a i
radiusa.

> Jeżeli skrypty do ppp przychodziłyby z ppp to wymuszałyby jednocześnie
> sposób obsługi połaczeń PPP.

Daleki jestem od tego zeby cokolwiek wymuszac na adminach przyszlych PLD.
Jak sie upra i tak zrobia to po swojemu, klnac przy okazji jak szewcy.
Powinnismy sie natomiast skupic nad tym jak z istniejacych mechanizmow
wydobyc naj najwiecej.

> kloczek

Grzegorz Stanislawski
Open-Net / PKFL