Dokumentacja - podstawa to porzadek (trochę offtopic)

Artur Frysiak wiget w t17.ds.pwr.wroc.pl
Pią, 5 Lis 1999, 08:12:32 CET

[piątek, 05 listopad 1999], Radosław Habelski napisał(a):

> X-sy.

> 1.Większość znanych dystrybucji przyjeła KDE jako podstawowy desktop.
> 2.KDE jest w dużym stopniu spolonizowane.

GNOME też. O jakości polonizacji nie będe rozmawiał (brak chęci współpracy
KDE Polska z innymi grupami tłumaczy na język polski)

> 3.Jest o niebo stabilniejsze od GNOME-a.

Tu się zgadzam.

> 4.Pojawia się coraz więcej użytecznych aplikacji pod KDE.

Pod GNOME też. Oczywiście nic nie przeszkada w uruchamianiu apilacji GNOME
pod KDE lub na odwrót.

> 5.O ile wiem te "narzuty" nie są takie straszne (płaci się tylko za
> aplikacje tworzone w celach
> komercyjnych ,jeśli aplikacja jest za free można jej używać bez dodatkowych
> opłat nawet jeśli się na tym zarabia),tak słyszałem przynajmniej od wersji
> QT2.

Nie chodzi mi o to czy trzeba płacić czy nie ale o to że Troll Tech. chce
aby aplikacje pisane pod QT chodziły również pod MS Windows. Pociąga to za
sobą wiele dziwnych trików jakie są w kodzie QT i robienie niektórych rzeczy
na około (bo w WinXX tego się prosto nie daje zrobić).

> 6.W rozdzielczości 800x600 KDE jest dużo wygodniejsze od np.GNOME-a

Ja używam Window Makera w 800x600 na monochromatycznym monitorze SVGA.
Jest to wygodne. Z GNOME ma tylko panel uruchomiony ciągle.

> 7.W zasadzie wygląda na to ,że GNOME-a promuje już tylko RedHat

To może warto mu pomóc :-).

?

> 9.Nowy desktop nie powstanie z dnia na dzień.

Ano nie. Tylko że nie wiemy czy gdzieś w ciemnych labolatoriach nie powstaje
jakiś nowy desktop.

> 10.Czy ktoś uważa ,że jeden interfejs graficzny dla wszystkich dystrybucji
> to zły pomysł ?

Ludzie lubią mieć wybór. Gdy coś jest jedno to nie wszystkim się to podoba.
Jeśli się przyjrzysz temu co się dzieje w PLD to stwierdzisz że jest wiele
miejsc gdzie admin/user może sobie powybierać (MTA, inetdeamon itd)

> Jak sam napisałeś są to słowniki nie słownik.
> A może by tak zrobić jeden.

Polecam archiwa PTM i pl w li.org. Była niedawno dyskusja na temat stworzenia
wspólnego słownika dla wszyskich grup tłumaczy. I zostało tam powiedziane że
jest to niemożliwe. W przypadku tłumaczeń programów komunikaty muszą być
zwięzłe i wszędzie takie same. W przypadku HOWTO, man i innej dokumentacji
warto jest używać synonimów aby w kółko nie powtarzać jednego i tego samego
wyrazu w kółko.

Pozdrawiam
Wiget
--