pam_console

Nie, 14 Lis 1999, 21:25:45 CET

On Sun, 14 Nov 1999, Jarek Woloszyn wrote:

> Dawalo dostep do takich urzadzen jak /dev/dsp, /dev/floppy, /dev/audio,
> itp userowi, ktory zalogowal sie pierwszy siedzac fizycznie przy maszynie.
> Te urzadzenia definiowalo sie wlasnie w console.perms. Niby mozna to
> zrobic przez odpowiednie uprawnienia grup, ale jest z tym wiecej
> kombinowania.

Wydaje mi się, że to że ktoś zalogował się z konsoli i został odpowiednio
zarejestrowany przez pam_console możnaby wykorzystac do tego żeby dać
jakos inaczej uprawnienia takiemu użytkownikowi do tych urządzeń.
Do realizacji tego celu prawdopodobnie dalej będzie potrzebny PAM.

Tak czy inaczej pam_console korzystajacy z libglib to raczej
nieporozumienie i jeżeli już to należałoby to odseparować do osobnego
modułu który nie łączyłby funkcji pam_console jaki w tej chwili mamy.

Dostęp do /dev/floppy czy treż ogólniej /dev/fd* bardzo donbrze sprawdza
sę z automonterem (ja przynajmniej nie narzekam).

Wydaje mi się, że sprawa jest nadal otwarta w w tej kwestii i raczej
należałoby poszukiwać jakiegoś innego rozwiazania.