instalator, bylo:linuxdoc!

Arkadiusz Rychliñski A.Rychlinski w exell.com.pl
Śro, 24 Lis 1999, 14:45:10 CET

"---%serek---" wrote:

> <ciach>
> mamy przez to nadzieje, ze znacznie wzrosnie zainteresowanie PLD na
> swiecie, tylko gdzie jest ten nieszczesny instalator?
>
> <ciach>

Okolo dwoch miesiecy temu dowidzialem sie o PLD, przeczytalem wszystko co bylo
do przeczytania, sciagnalem
zrodla instalatora z CVS'a i zaczalem cos z nim mieszac. Potem byly problemy z
CVS'em przez co calosc
mi sie rozjechala i porzucilem moje prace, potem mialem zbyt wiele pracy i nie
mialem czasu.
Jedno przez ten czas sie wogole nie zmienilo: nie bylo instalatora i nie ma.

Instalator PLD jest oparty na tym, który jest uzywany przez RedHat'a. Z roznych
powodow podoba mi sie bardziej
taki jak ma Slackware. Jest po prostu prostszy. W szczegolnosci chodzi mi o to,
ze opiera sie na normalnej bibliotece
libc, ktora zapewnia to, ze piszac instalatora dysponuje sie dokladnie tymi
samymi mozliwosciami co
piszac zwykla aplikacje (zreszta program setup w Slacku'u moze byc uzywany
rowniez po zainstalowaniu systemu).
Ponadto uzywajac standardowej biblioteki C mozna zakladac, ze jej funkcje
dzialaja poprawnie.

Czy ktos zatem mialby cos przeciwko, jezeli rozpoczalbym prace nad
konkurencyjnym instalatorem?

Chcialbym, aby poczatkowo ograniczal sie wylacznie do zainstalowania pakietow...

Jednoczesnie chcialbym aby mial modulowa strukture tj. program glowny oraz
dolaczane dynamicznie
elementy odpowiadajace za poszczegolne czesci instalacji. W przyszlosci tych
samych elementow mozna by uzyc do programu konfigurujacego (osobiscie nie lubie
linuxconf'a). Taka "rozproszona" koncepcja ulatwila by rowniez prace
nad samym instalatorem. Rozni ludzie mogliby zupelnie niezaleznie opracowywac i
poprawiac poszczegolne moduly.
Sam program zarzadzajacy tymi modulami moglby byc konfigurowany przy pomocy
zwyklego pliku tekstowego
dzieki czemu dosc latwo bylo by nawet utworzyc zupelnie rozne wersje instalacji
(np. Stacja robocza/Serwer/
Router/X-Terminal).

Prosze o opinie.

Pozdrawiam