instalator, bylo:linuxdoc!

Artur Frysiak wiget w t17.ds.pwr.wroc.pl
Śro, 24 Lis 1999, 14:53:48 CET

[środa, 24 listopad 1999], Arkadiusz Rychliński napisał(a):

> Instalator PLD jest oparty na tym, który jest uzywany przez RedHat'a. Z roznych
> powodow podoba mi sie bardziej
> taki jak ma Slackware. Jest po prostu prostszy. W szczegolnosci chodzi mi o to,
> ze opiera sie na normalnej bibliotece
> libc, ktora zapewnia to, ze piszac instalatora dysponuje sie dokladnie tymi
> samymi mozliwosciami co
> piszac zwykla aplikacje (zreszta program setup w Slacku'u moze byc uzywany
> rowniez po zainstalowaniu systemu).
> Ponadto uzywajac standardowej biblioteki C mozna zakladac, ze jej funkcje
> dzialaja poprawnie.

Ten co jest w repo oparty jest także o standardową bibliotekę (g)libc.
Dodatkowo wykorzystywane są funkcje z
- slang/newt do robienia ładnych okienek
- librpm do pracy z rpmem
- zlib do prazy z rpmem i skompresowanymi plikami
- libdb do pracy z rpm i robienia jakiś cudów :-)

Czy Ty chcesz zrezygnować z tych dodatkowych bibliotek ? Jak wtedy
zainstalujesz rpmy ?

> Czy ktos zatem mialby cos przeciwko, jezeli rozpoczalbym prace nad
> konkurencyjnym instalatorem?

Skoro masz czas i ochote to nikt nie może Ci tego zabronić.

> Chcialbym, aby poczatkowo ograniczal sie wylacznie do zainstalowania pakietow...
>
> Jednoczesnie chcialbym aby mial modulowa strukture tj. program glowny oraz
> dolaczane dynamicznie
> elementy odpowiadajace za poszczegolne czesci instalacji. W przyszlosci tych
> samych elementow mozna by uzyc do programu konfigurujacego (osobiscie nie lubie
> linuxconf'a). Taka "rozproszona" koncepcja ulatwila by rowniez prace
> nad samym instalatorem. Rozni ludzie mogliby zupelnie niezaleznie opracowywac i
> poprawiac poszczegolne moduly.

Aktualnie instalator skałada się z bibliotek które udostępniają programowi
głównemu instalatora funkcje potrzebne do jego pracy np:
- libfdisk
- kunf
- librpmmen
- libpldi