Dokumentacja - podstawa to porzadek

Rafał Kleger-Rudomin klakier w pg.gda.pl
Pią, 5 Lis 1999, 16:09:53 CET

--
Rafał Kleger-Rudomin (klakier w pg.gda.pl)

On Fri, 5 Nov 1999, Radosław Habelski wrote:

...ciach...
> Parę luźnych pomysłów:
> 1.Wiem , że dystrybucja to setki pakietów.Na początku tak jednak nie było,
> zamiast więc pisać dokumentacje chaotycznie proponuje zrobić listę pakietów
> podstawowych , niezbędnych aby linux pozostał w pełni funkcjonalnym systemem
> i właśnie od nich rozpocząć pracę .

Ja generalnie myślałem o tworzeniu dwóch rzeczy: PLDmanual i później
PLDtutorial

PLDmanual to byłby podręcznik dystrybucji, coś
wzorowanego częściowo na Linux System Administrators' Guide, czy RH
Installation Guide rozdział System Aministration. Byłyby tam rozdziały
dotyczące poszczególnych tematów np.:

Korzystanie z dokumentacji
Zarządzanie kontami
Konfiguracja swojego konta - .bashrc, locale itp
Konfiguracja X
Proces startu/zamykania (rc-scripts)
Przegląd filesystemu
Dyski - montowanie udostępnianie samba itp
Korzystanie z rpma
Bezpieczeństwo, kontrola dostępu - PAM itp

to byłoby raczej dla ludzi obeznanych z UNIXem na poziomie użytkownika

PLDtutorial to by był przewodnik dla początkujących:
jak zamknąć system, przełączanie konsol, ogólne koncepcje UNIXa
jak znaleźć dalszą pomoc itp.

> 2. Nie wiem ile osób zgłosiło chęci do współpracy ,może jednak udałoby się
> przydzielić każdej osobie opiekę nad dokumentacją określonych pakietów ...
> (dokumentacja nawet najlepsza po określonym czasie robi się bezużyteczna)

Na razie zainteresowanie jest znikome. Najważniejsze jest tworzenie i
poprawianie pakietów i głównie tym się wszyscy zajmują.
Więc na razie za wcześnie żeby nad myśleć o takich przydziałach, ale
pewnie kiedyś staną się konieczne.

...ciach...
> Na razie tyle.
> Pomysły pewnie nie są nowe ... chętnie posłucham co myślą o nich inni.
>
> Tymczasem zabieram się do DocBook-a.
Powodzenia :)

Rafał Kleger-Rudomin