inn błąd

Bartosz Waszak waszi w pld.org.pl
Czw, 4 Lis 1999, 09:40:39 CET

On śro, lis 03, 1999 at 11:08:53 +0100, Tomasz Kłoczko wrote:

> Właśnie spróbowałem sobi zrobić inn-a i generalnei sie bduje choć jeszcze
> nie sprawdzałem jak to działa. Dwie uwagi:
>
> - nadal dużo plików ma news.news i wyglada, że jest to niepotrzebne,
>
> - niektóre skrypty mają %config i też wydaje się, że jest to zbedne
>   (szczególenie te w %{_datadir}/news/)
>
> - po mimo --enable-shared nie generują się shared liby i wszystkie binarki
>   są linkowane statycznei z libinn i libstorage przez co są niepotrzebnie
>   duże,
>
> - wogóle w żadnym pakiecie nie ma libinn i libstorage.

> [...]
W tej wersji inn'a   chyba nie ma możliwości stworzenia shared libs - braki w
Makefile itp. A static   są w inn-devel, chociaż bedzie trzeba przerzucić, do
inn-static,    i  teraz pytanko  co z inews,  on  się powtarza  w  inn  inews
pakiecie,  pozbyć się pakietu inews, czy inews  wyrzucic z   inn. Na razie  w
initach wyhashowalem   innwatch gdyz     nie za bardzo wiem  jak  go  ruszyć.
Przydałby się  jakiś  pomocniczy program   podpiety   pod   daemon()    który
odpowiadał za ruszanie  daemonów -> coś jak start-stop-daemon  z debiana,  bo
bez tego  cieżko  jest ruszyć programy chodzące  z innego   niz root usera  i
mógłby poza    tym    puszczać   programy  w tle, które same tego nie  robią.
Możnaby  się przyjrzeć supervise z daemontools.spec, albo  pomyśleć nad czymś
innym.

Cnfsstat działa z crona, ale nie  chce wyrzucać   nic  do sysloga, ja za dużo
nie  miałem do czynienia z perlem więc się nie orientuje dlaczego.  Pluje się
o Sys::Syslog (on jest w perl.spec ???).

I poza tym przydałby się jakiś pacz na IPv6.

PS. %config z kilku plików można usunać, ale %{datadir}/news/{control,filter}
muszą pozostać, gdyż to ludzie często edytują tam się mieszczą np: filtry  na
Ołtlukowskie "Odp'y". Co do control nie  jestem pewien ale być może też można
usunąć %config.

Obecnie SUID'y są tylko dwa  chociaż nie wiem czy  to nie jest niebezpieczne,
przynajmniej  jeden z nich -> startinnfeed  uruchamia innfeeda, ale wcześniej
mu zdejmuje ograniczenia pamięci czasu procesora itp.

rnews - nie wiem czy aż tak bardzo potrzebuje 4750

SGID - mogą zostać -> inews

--
 -=[  Bartosz Waszak  ]--[                                                ]=-
-==[ waszi w pld.org.pl ]==[        Ahead warp factor one, Mr. Sulu.        ]==-