Re: pewna kalsa błedów w specach - mały ko met

Wto, 9 Lis 1999, 22:27:22 CET

On Tue, 9 Nov 1999, Piotr Czerwinski wrote:
[..]
> Dobrze, że o tym wspomniałeś. Przydałoby się jednoznacznie określić,
> gdzie powinny trafiać różne pliki konfiguracyjne aplikacji pod X.
> Obecnie sytuacja wygląda tak, że część aplikacji wrzuca swoje
> *rc do /etc/X11, inne do /usr/X11R6/share/%{name}, a jeszcze inne
> do /usr/X11R6/share właśnie.
> Wydaje mi się, że kiedyś już na ten temat rozmawialiśmy i z tego co
> pamiętam stanęło na tym, że pliki rc tych aplikacji miałyby trafiać
> do /etc/X11/Apps (albo podobnie), ale nie jestem pewien.
> W każdym razie dobrze by było to ostatecznie uzgodnić i zacząć się
> [...]

Kryteria wyznacza dość dobzre to co jest w tekście specyfikacji.
To co jest plikiem konfiguracyjnym zależnym od hosta ma wpadać do /etc lub
niżej. To co jest plikiem danych (tak jak to było z np. gtkrc* w gtk+)
wpadać powinno do $(datadir)/<packagedir>/ lub o ile to jest pojedynczy
plik i nie opłaca się zakładać osobnego katalogu na pakiet to do
$(datadir)/misc.

Co do plików wpadających do /etc to rzeczywiście to co jest pod X11
możnaby wpychać do /etc/X11/Apps na takich samych zasadach jak z plikami w
$(datadir) (pojedynczy plik do /etc/X11/Apps, a o ile jest ich więcej to
do /etc/X11/Apps/<packagedir>/).

Kwestia tylko żeby rozróżnić czy coś jest plikiem danych czy plikiem
konfiguracujnym. Probierzem bedzie to czy plik taki bedzię modyfikowany w
trakcie eksploatacji systemu. W tym sensie np. to co teraz jest w
/etc/X11/GNOME/CORBA nie powinno być w /etc tylko gdzieś w $(datadir).

Trzeba bedzie to systematycznie poprostu poprawiać przyglądajac się temu
co już jest.

Jeszcze jedna uwaga co do robienai pakietów i taktyki podejści do ich
modyfikacji. Chodzi o to żebyśmy spróbowali przesunać nieco sirodek
ciężkości zmian z opracowywania nowości na dopracowywanie tego co juz jest
w tej chwili na ftp. Zasoby na ftp nie muszą IMHO szybko wzrastać jeśli
chodzi o ilość ale na dłuższą metę ważne jest utrzymywanie tego co jest
obecnie na ftp up to date i jednocześnie maksymalnie doszlifowane.
Powyższe prosiłbym traktować nie jako jakiś obowiazek ale jako poprostu
zalecenie, które powinno pomóc w urzymaniu całości w dobrej kondycji.

Mam nadzieje, że w najbliższym czasie stanie jakiś automat monitorujacy
pojawianie się nowych źródeł na podsytawie url-i w Sources (kravietZ ma
początki takiego wynalazku). Pierwszym etapem rozwoju czegoś takeigo
bedzie dostarczanie pzrez taki automat tylko nowych plików do SOURCES.
Nastepny etap dobzre by było gdyby był taki żeby taki automat próbował sam
wykoanć upgrade pakietu.
Do tego drugiego etapu ważne jest odseparowanie funkcji budowanai pakietów
na builderach od pojawienia się pakietu na ftp.
naprawdopodobniej w kiedy juz to naspi (to rozdzielenie funkcji budowani,
instalacji pakietu na builderach i przerzucanai pakietów na ftp to
znacznie więcej osób uzyska dosep do mozliwości wysłanai zlecenai
przebudowanai pakietu na builderach. Będzie to szczególnei ważne wtedy
kiedy stanie znowu sparc i być moze takze inne architektóry (ja mam
jeszcze nadzieję na PPC; janek z tego co słyszałem na m68k). Chodzi o to,
że wtedy o wiele wiecej ossób bedzie mozgło sprawdzić czy to co
spreparowało bedzie siępoprawnie budować na wszystkich architektórach.

Faktyczny sirodek cieżkości decyzji zwiazanych dopuszczeniem nowej wersji
pakiietu do obrotu pzresunie się na zlecenai wykonanai uprgrade nowym
pakietem na builderach i kolejna klasę zleceń zwiazanych z pzresunięciem
pakietu z zasobów buildra na ftp (dopiero w tym momencie następować
powinno automatyczne etykietowanie zasobów w repo).
W tej sterefie ilość osób majacych takie uprawnienia będzie raczej ściśle
ograniczona i jedmocześnie mała co powinno dać mozaliwośc utzreymanai
całości w ryzach porządku.

Takie są plany. Z nocy z wczoraj na dzisiaj krawiec zaczął mocniej myśłeć
o automacie zasilającym SOURCES, a ja prawi mam wykończony aotomat do
zleceń uprgrade na builderach i pzresuwania pakietów z builderów na ftp.
O swojej częsci moge powiedzieć tyle, że bedę chciał ją uruchmić w
pzreciagu najdalej dwuch tygodni (wszystko zależy od ilosci wolnego
czasu). Miejmy także nadzieje, że i automat do zasilania SOURCES stanie
też w miarę szybko. Z tym automatem to zacyna być sprawa gardłowa gdyż
przeszukiwanie nowości i ściaganie ich zaczyna zajmować juz sporą ilść
czasu, a będzie już wybitnie upierdliwe jak w zasoby wskoczą wszyskie
moduły perlowe jakie Piotrk niemal ma już na wykończeniu.

To tyle z tematów obocznych .. nieco przy okazji :)
Eny koments ?