Drop unneeded capabilities (było: Re: bind 8.2.2_P3)

Pon, 15 Lis 1999, 21:26:45 CET

On Mon, 15 Nov 1999, Pawel Krawczyk wrote:
[..]
> [...]
> atakami typu buffer overrun. Named w całym okresie działania potrzebuje
> praktycznie wszystkich capów, które umożliwiłyby również działanie
> exploitowi (stworzenie pliku, otwarcie gniazda itp). Jeśli źle piszę,
> to proszę mnie poprawić - mogłem o czymś zapomnieć.
>
> BIND powinien chodzić jako użytkownik `named' i grupa `named' (opcje
> -u named -g named), bo w ten sposób likwidujemy podstawowe zagrożenie,
> tj. możliwość otwarcia zdalnego roota w przypadku wykrycia kolejnych
> błędów w BINDzie. Takie zagrożenie niestety cały czas istnieje,
> szczególnie w świetle błędów poprawionych w P3.

Dobra .. myślę, że potraktowanie teraz tego w ten sposób jaki
proponujesz jest rozsądne. Da to czas na opracoeanie patcha do drop cap.
Potem ten typ zmian wartoby poadaptować na inne usługi.

[..]
> BTW2 można też się zainteresować alternatywami dla BIND - istnieje np.
> taki demon Denst (www.dents.org). Jeszcze go nie testowałem w warunkach
> bojowych (800+ domen), ale niedługo to zrobię.

O właśnie oalternatywę miałem się spytać.

> Ja bym z tym poczekał, aż capabilities wejdą do ELFa (ustawianie capów
> konkretnym binariom, coś jak chattr). Z tym, że lepiej żeby zaopiniował
> to ktoś kto bardziej się tym tematem interesował.

To raczej prędko nie wejdzie. Prędzej pojawia sie fs-y z możliwością opisu
cap w atrybutach plików. Co prawda to rozwiązanie jest bardziej kłopotliwe
przy archiwizacji ale zdaje się, że takie były wnioski końcowe z dyskusji
na temat cap in ELF.