Dlaczego?

Pon, 22 Lis 1999, 15:37:29 CET

On Mon, 22 Nov 1999, Pawel Krawczyk wrote:

> Zrobić - tzn. uaktualnić/poprawić/itp speca czy tylko wrzucić na FTP?
> Bo ja go u siebie skompilowałem z tego speca, który jest w repo i
> działa doskonale.

Już jest zrobione choć na ftp na pewno w tej chwili jest tylko src i i686.
i386 zaraz przerzucę, a i586 przerzuci Artur jak się pojawi.

Dotąd w pakietach korzystajacych z PAM był schemat z blokowaniem na
pam_list z użyciem plików blacklist i blacklist.<service>. W przypadku
passwd też tak jest ylko w przypadku chfn i chsh jest tutaj na razie
odejścieod tego schematu na regółe allow. W sumie chyba to jest poprawne
ale odejście od schematu ciut "burzy" to co do tej pory było ;-)

Tak przy okazji jezeli możnaby jeszcze raz prosić o pomoc z pakietami
używającymi ncurses. W tej chwili z tego mi zostało to w wiekszości już
troche wuiększe rzeczy:

$ rpm -q --whatrequires libncurses.so.4 | grep -v ncurses | sort
alsa-utils-0.4.1-1
aview-1.2-2
BitchX-75-5d
bsd-games-2.1-5
colour-yahtzee-1.0-9
gimp-aa-1.1.10-2
LPRng-3.6.8-1
minicom-1.82-3
ncftp-3.0beta19-2
perl-PDL-2.002-2
playmidi-2.4-3
postgresql-6.5-1
postgresql-clients-6.5-1
postgresql-devel-6.5-1
postgresql-libs-6.5-1
postgresql-tcl-6.5-1
screen-3.7.6-3
trojka-1.1-11
vim-athena-5.4h-2
xemacs-20.4-7d
xemacs-extras-20.4-7d
XFree86-3.3.5-1
xwpe-1.5.12a-1
xwpe-X11-1.5.12a-1

postgresql, XFree, xemacs, a takze jeszcze mysql tktótrgo trebaby skończyć
takze wreszcie (dopracowanai wymaga skrypt rc). Powyższe to takze nie jest
komplet gdyż w RH jest jeszcze paręnaście innych pakietów które używaja
ncurses. Jeżeli ktoś miałby chęć pomóc to możnaby skrócić okres kiedy stan
w którym będziemy posiadać pakiery korzystajace z ncurese dwuch wersji
moąnaby skrócić do minimum. Tak czy inaczej chyba niezaleznie od powsepu
prac w tym kierunku maksymalnie za dwa trzy dni bedę chciał wczucić to co
jest w test do normalnej hierarhii. Najwyżej resztę rzeczy uzupęłniać sie
będzie sukcesuwnie w najbliższym czasie.
W tenj chwili wynikowych pakietów korzystjacych z ncurses 5.0 mam już 94
sztuki i jak widać jest to już grubo po półmetku przynajmniej jezeli
chodzi o sztuki.
Jeżeli ktoś miałby chęć zajać sie jakimś konkretnym pakietem w najbliższym
czasie to prosiłbym o sygnał na listę żebyśmy wzajemnie się nie dublowali.

Przed chwilą zrobiłem gdb i chyba teraz zajmę sie XFree które wymagać
bezie jeszcze sporo pracy nad aktualizacjami w innych miejscach nie
zwiazanych z ncurses czyli chyba do końca dzisiejszego dnia niczego innego
nie bedę w stanie dotknąć. W międzyczasie będę chciał skończyć postfixa
którego akurat potzrebuję do roboty w jednej z firemek.

Jeszcze jeden komentarz przy okazji. W RH jest skopana poprawka na khome,
kend i fflush w definicji terminala xterm. Poprawiłem to nieco inaczej i
teraz ma to szanse poprawnie działać (mi działa przynajmniej). Nie
zmieniałem takze orginalnej sekwencji fflush i dzięki temu znowu działa
np. odtwarzanie zawartości terminala po wyjściu z joe.

W kilku pakietach można jeszcze zmienić używanie ncurses na rzecz tinfo
(np. przy linkowaniu narzędzi z ncurses). W sumie nowe ncurses ma kilka
ważnych poprawek jak nareszcie poprawiony błąd z obsługą kilku innych
sekwencji kiedy jest obecna w definicji termilala sekwencja bce (back
color erase) co ma znaczenie np. pod xtermem (choć wiekszość alikacji ma w
tej chwili pozaszywane worka aroud na ten bład) i kilka innych
drobnieszych.