RFC: /var/log/archiv i zalecenia dotyczące gospodarki logami

Pią, 26 Lis 1999, 16:18:45 CET

On Fri, 26 Nov 1999, Artur Frysiak wrote:
[..]
> Nie róbmy za admina. Jeśli ktoś stawia logserwer to niech się sam martwi jak
> poukładać logi i jak je obracać.
> Ogólnie to syslogd aktualnie nie umożliwia mocnego mieszania z logami i
> rozdzielaniem ich na x plików. Może jed dzielić według w dwóch kryteriów i
> to wszystko.
> Gdy wejdzie syslogNG to bedzie można pomyśleć o czymś efektywniejszym.

OK zgoda.

> Aktualnie w plikach *.logrotate z SOURCES obracane są pliki logów które nie
> przechodziły przez sysloga, gdyż tylko wtedy jest możliwe założenie jakiegoś
> domyślengo miejsca przebywania pliku z logami.

Ano fakt :>

> Domyślnie to ja bym właśnie kompresował. zless jest dostatecznie dobrym
> narzędziem do przeglądania logów.
> Dołożym bym także opcje:
> notifempty
> missingok
> gdyż czasami jakiś program może logować do swojego pliku logów albo via
> syslog. W tym drugim przypadku opcje te się przydają (gdyż pliku albo niema
> albo jest pusty).

Jest to także akualne w przypadku plików generowanych przez sysloga gdyż
logi mogą być odsyłane na zdalna maszynę.
W związku z tym pliki logów nie powinny być obracane o ile nie
pzrekroczyły granicznej wielkości (w przypadku RH częśto widuje sie
obracane puste logi).