ftp, rc-inetd, tcpserver

Bartosz Waszak waszi w pld.org.pl
Wto, 5 Paź 1999, 22:58:54 CEST

Obecnie  stosowane są inetdaemon, smtpdaemon  dla określenia  MTA, "inetdów",
tak się zastanawiam  czy też nie wprowadzić   tego do innych   pakietów   np:
fingerdaemon, popdaemon i imapdaemon

Teraz druga sprawa,   obecnie zauważyłem, że na tworzyło się mnóstwo pakietów
zawierających   inetda,   pinga,  itp, sądze,  że  trzebaby wybrać jeden taki
pakiet np: inetd.spec,  każden dodaje innego początkowego inetd.conf, obecnie
mamy działający  system zarządania inetdami - rc-inetd (rlinetd już pod niego
jest przystosowany, inetda też przystosowuje (tego z inetd.spec)).   Zacząłem
przystosowywać pakiety - obecnie gotowe skrypty rc-inetdowe zrobilem dla:

* leafnode
* pidentd
* telnet
* qpopper
* qmail

Przyjrzałem  się    netkit-base.spec -- ma on konflikty z wu-ftpd, anonftp  -
samemu   nie posiadając  in.ftpd,  i najwięcej   razy  doublowany   ping  via
netkit-base,  inet6-apps,  iputils i  coś  jeszcze.  Najlepiej   byłoby chyba
wydzielić osoby pakiet  ping, zawierający pinga (+IPV6). Trzeba zaprowadzic z
tym porzadek bo   kupa rzeczy zawartych  w tych   różnych   pakietach    jest
niepotrzebna i powoduje konflikty.

Jak już mowa  o  inetdach  - tcpserverowi    też  by się przydał   skrypt  do
rc-inetda, tylko nie wiem jak go napisać,  gdyż nie  pobiera   ma on  żadnego
pliku konfiguracyjnego   i pobiera dane z lini   poleceń  - musiałoby się  to
odbywać przez jakiegoś  wrappera   (tzn tcpserver.sh który  by pobierał  plik
wygenerowany  przez  rc-inetd, i przekształcał za to do wywołań tcpserver...)
bo na razie nie widze bezpośredniej i prostszej metody

--
 -=[  Bartosz Waszak  ]--[                                                ]=-
-==[ waszi w pld.org.pl ]==[          Press every key to continue.          ]==-